Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Tělesná výchova
Bezpečí člověkaDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- úrazová prevence, organizace hodin tělesné výchovy, pořadová cvičení |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ODS - respektují specifická pravidla pohybových aktivit a jednají v duchu fair play - správně reagují při vzniku potřeby poskytnutí 1. pomoci |
AtletikaDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Rozvoj pohybových schopností |
GymnastikaDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Akrobacie |
FotbalDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- pravidla |
FlorbalDotace učebního bloku:
8
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- pravidla
|
BasketbalDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- pravidla |
NohejbalDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- pravidla
|
VolejbalDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- pravidla |
Tělesná cvičeníDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- průpravná cvičení
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - běžně a samozřejmě využívá vhodné digitální technologie a jejich kombinace k naplnění svých potřeb; digitální technologie a způsob jejich použití nastavuje a mění dle svých možností a potřeb |
Testy tělesné zdatnostiDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- leh - sed
|
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- znát možnosti svého dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání
- ovládat různé metody učení a užívat osobní strategie učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky
- být motivováni k celoživotnímu učení, překonávat překážky a být vytrvalí v zájmu úspěšnosti učení
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
- využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
- sledovat a hodnotit pokrok při dosahování cílů svého učení, přijímat hodnocení výsledků svého učení od jiných lidí
Personální a sociální kompetence
- spolupracovat s ostatními lidmi, odpovědně se podílet na realizaci společných pracovních i jiných činností, usilovat o integritu a prosperitu pracovního týmu
- být připraveni se vyrovnávat se stresem v osobním i pracovním životě a uvědomovat si význam zdravého životního stylu
Kompetence k řešení problémů
- spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty
- vést konstruktivní dialog, formulovat a obhajovat své názory a postoje ústně i písemně a způsobem odpovídajícím dané situaci, adekvátně reagovat na projevy druhých lidí
Občanské kompetence a kulturní povědomí
- dodržovat zákony, respektovat práva a osobnost druhých lidí, přispívat k uplatňování hodnot demokracie
- chápat význam kvalitního životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje; uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a spoluodpovědnost při zabezpečování ochrany života a zdraví ostatních