Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Konverzace v anglickém jazyce
NakupováníDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Nakupování - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
Média a internetDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Média a internet - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - při vyhledávání používá různé strategie; získaná data a informace kriticky hodnotí, posuzuje jejich spolehlivost a úplnost |
Práce a povoláníDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Práce a povolání - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČSP - orientuje se v pracovním prostředí - aplikuje znalosti studovaného oboru v praxi - respektuje profesní specifika - vhodně se vyjadřuje, argumentuje |
Česká republikaDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Česká republika - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - komunikuje prostřednictvím různých digitálních technologií a přizpůsobuje prostředky komunikace danému kontextu |
Praha a zajímavá místa ČRDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Praha a zajímavá místa České republiky - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
Spojené království Velké Británie a Severního IrskaDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Spojené království Velké Británie a Severního Irska - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty,prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
LondýnDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Londýn - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
Zajímavá místa Spojeného královstvíDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Zajímavá místa Spojeného království - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
USADotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: USA - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
WashingtonDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Washington - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
Zajímavá místa USADotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Zajímavá místa USA - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
RegionDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Region - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - získává data, informace a obsah z různých zdrojů v digitálním prostředí |
OstravaDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Ostrava - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
KanadaDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Kanada - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
Austrálie, Nový ZélandDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Austrálie, Nový Zéland - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy - práce s mapou, obrazovým materiálem |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ODS - rozlišuje a poznává specifické odlišnosti cizích zemí - respektuje vybraná sociokulturní specifika daných zemí |
Česká kuchyněDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Česká kuchyně - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
Britská a americká kuchyněDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Britská a americká kuchyně - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
Tradice a svátky v České republiceDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Tradice a svátky v České republice - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, prezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
Tradice a svátky v USA a Velké BritániiDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Konverzační téma: Tradice a svátky v USA a Velké Británii - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty, pezentací - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
Poslechová cvičeníDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Poslechová cvičení - příprava na poslechovou část maturitního didaktického testu dleposlechových zadání: - výběr správné odpovědi/ obrázku na základě poslechu - rozhodnutí o pravdivosti/ nepravdivosti tvrzení - doplnění informací do textu - výběr správné odpovědi k otázkám |
Práce s textyDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Práce s texty - příprava na textovou část maturitního didaktického testu - čtení s porozuměním: - výběr správné odpovědi ke krátkým textům - rozhodnutí o pravdivosti/ nepravdivosti tvrzení - výběr správných odpovědí k otázkám na základě textu - přiřazování poptávky a nabídky - doplňování slov z nabídky do textu
|
Písemný projevDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Písemný projev - příprava na písemnou maturitní práci dlouhý slohový útvrar: formální dopis/email,vypravování, článek, popis krátký slohový útvar: neformální dopis/ email, zpráva, vzkaz, pozvánka,pohlednice |
Osobní konverzační témataDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Osobní konverzační témata: Rodina a přátelé, Domov a bydlení, Každodenní život, Volnočasovíé aktivity a zábava, Dovolená a prázdniny - tematicky zaměřená slovní zásoba - práce s texty - otázky, dialogy - popis obrázků - samostatný ústní projev dle osnovy
|
Odborná angličtinaDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Odborná angličtina - aplikování odborné slovní zásoby do 3. částí ústních matutních otázek - typy vozidel - části vozidel, součástky - vybavení dílny, pracovní nástroje - doklady vozidla - povinná výbava vozidel - autoškola, dopravní značky - servis a orientace v servisních příručkách - nehoda, pojištění - poruchy, servis vozidla - bezpečnost práce - pracovní pokyny - servis vozidla, orientace v servisních příručkách - komunikace se zákazníkem
|
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
- využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
- jednat aktivně při hledání zaměstnání, vhodně komunikovat s potenciálními zaměstnavateli, prezentovat sebe i svoji odbornost
Personální a sociální kompetence
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých možností je pozitivně ovlivňovat
- spolupracovat s ostatními lidmi, odpovědně se podílet na realizaci společných pracovních i jiných činností, usilovat o integritu a prosperitu pracovního týmu
Digitální kompetence
- navrhuje prostřednictvím digitálních technologií taková řešení, která mu pomohou vylepšit postupy či technologie či jejich části; dokáže poradit ostatním s běžnými technickými problémy
Kompetence k řešení problémů
- pojmenovat a analyzovat vzniklý problém (problematickou situaci) v celém jeho kontextu
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty
- vést konstruktivní dialog, formulovat a obhajovat své názory a postoje ústně i písemně a způsobem odpovídajícím dané situaci, adekvátně reagovat na projevy druhých lidí
- zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)
- zvládat komunikaci nejméně v jednom v cizím jazyce při běžné komunikaci v cizojazyčném prostředí
- využívat cizí jazyk pro základní pracovní komunikaci (např. zvládat odbornou terminologii a pracovní pokyny, orientovat se v jednodušším odborném textu)
Občanské kompetence a kulturní povědomí
- uznávat rozdíly mezi hodnotovými systémy různých náboženských nebo etnických skupin a potřebu vzájemné kritické tolerance v multikulturním soužití
- chápat význam kvalitního životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje; uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a spoluodpovědnost při zabezpečování ochrany života a zdraví ostatních
- vážit si kulturních hodnot a tradic vlastního národa, Evropy a ostatních světových civilizací