Učební osnovy

2. ročník


Konverzace v anglickém jazyce


0+2  týdně, V
Nakupování
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka

Konverzační téma: Nakupování

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Média a internet
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib

Konverzační téma: Média a internet

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ČDS

- při vyhledávání používá různé strategie; získaná data a informace kriticky hodnotí, posuzuje jejich spolehlivost a úplnost

Práce a povolání
Dotace učebního bloku:   2
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • experimentuje, zkouší a hledá způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
  • zapojí se do odborné debaty nebo argumentace, týká-li se známého tématu
  • vyplní jednoduchý neznámý formulář
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru

Konverzační téma: Práce a povolání

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ČSP

- orientuje se v pracovním prostředí - aplikuje znalosti studovaného oboru v praxi - respektuje profesní specifika - vhodně se vyjadřuje, argumentuje

Česká republika
Dotace učebního bloku:   2
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Česká republika

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ČDS

- komunikuje prostřednictvím různých digitálních technologií a přizpůsobuje prostředky komunikace danému kontextu

Praha a zajímavá místa ČR
Dotace učebního bloku:   2
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Praha a zajímavá místa České republiky

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Dotace učebního bloku:   2
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Spojené království Velké Británie a Severního Irska

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty,prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Londýn
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu

Konverzační téma: Londýn

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Zajímavá místa Spojeného království
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Zajímavá místa Spojeného království

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

USA
Dotace učebního bloku:   2
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: USA

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Washington
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Washington

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Zajímavá místa USA
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Zajímavá místa USA

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Region
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích
  • vyměňuje si informace, které jsou běžné při neformálních hovorech

Konverzační téma: Region

 - tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ČDS

- získává data, informace a obsah z různých zdrojů v digitálním prostředí

Ostrava
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • vyměňuje si informace, které jsou běžné při neformálních hovorech
  • požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení

Konverzační téma: Ostrava

 - tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Kanada
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Kanada

 - tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Austrálie, Nový Zéland
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • experimentuje, zkouší a hledá způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Austrálie, Nový Zéland

 - tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

- práce s mapou, obrazovým materiálem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ODS

- rozlišuje a poznává specifické odlišnosti cizích zemí - respektuje vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Česká kuchyně
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem

Konverzační téma: Česká kuchyně

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Britská a americká kuchyně
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyměňuje si informace, které jsou běžné při neformálních hovorech
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Britská a americká kuchyně

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Tradice a svátky v České republice
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích
  • experimentuje, zkouší a hledá způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • zapojí se do hovoru bez přípravy

Konverzační téma: Tradice a svátky v České republice

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, prezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Tradice a svátky v USA a Velké Británii
Dotace učebního bloku:   1
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem
  • orientuje se v prostředí zemí dané jazykové oblasti z pohledu zeměpisného, demografického, hospodářského, politického a kulturního atp.
  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí

Konverzační téma: Tradice a svátky v USA a Velké Británii

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty, pezentací

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Poslechová cvičení
Dotace učebního bloku:   10
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • porozumí školním a pracovním pokynům
  • rozpozná význam obecných sdělení a hlášení
  • zaznamená vzkazy volajících
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu

Poslechová cvičení - příprava na poslechovou část maturitního didaktického testu dleposlechových zadání:

- výběr správné odpovědi/ obrázku na základě poslechu

- rozhodnutí o pravdivosti/ nepravdivosti tvrzení

- doplnění informací do textu

- výběr správné odpovědi k otázkám

Práce s texty
Dotace učebního bloku:   10
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • rozpozná význam obecných sdělení a hlášení
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
  • vyplní jednoduchý neznámý formulář
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce

Práce s texty - příprava na textovou část  maturitního didaktického testu - čtení s porozuměním:

- výběr správné  odpovědi ke krátkým textům

- rozhodnutí o pravdivosti/ nepravdivosti tvrzení

- výběr správných odpovědí k otázkám na základě textu

- přiřazování poptávky a nabídky

- doplňování slov z nabídky do textu

 

Písemný projev
Dotace učebního bloku:   10
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
  • požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení
  • zaznamená vzkazy volajících
  • vyplní jednoduchý neznámý formulář
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oboru vzdělání

Písemný projev - příprava na písemnou maturitní práci

dlouhý slohový útvrar: formální dopis/email,vypravování, článek, popis

krátký slohový útvar: neformální dopis/ email, zpráva, vzkaz, pozvánka,pohlednice

Osobní konverzační témata
Dotace učebního bloku:   5
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích
  • experimentuje, zkouší a hledá způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • vyměňuje si informace, které jsou běžné při neformálních hovorech
  • při pohovorech, na které je připraven, klade vhodné otázky a reaguje na dotazy tazatele
  • vyřeší většinu běžných denních situací, které se mohou odehrát v cizojazyčném prostředí
  • požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení
  • přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oboru vzdělání
  • řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci

Osobní konverzační témata: Rodina a přátelé, Domov a bydlení, Každodenní život, Volnočasovíé aktivity a zábava, Dovolená a prázdniny

- tematicky zaměřená slovní zásoba

- práce s texty

- otázky, dialogy

- popis obrázků

- samostatný ústní projev dle osnovy

 

Odborná angličtina
Dotace učebního bloku:   5
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • porozumí školním a pracovním pokynům
  • rozpozná význam obecných sdělení a hlášení
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • experimentuje, zkouší a hledá způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • zapojí se do odborné debaty nebo argumentace, týká-li se známého tématu
  • vyplní jednoduchý neznámý formulář
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru

Odborná angličtina - aplikování odborné slovní zásoby do 3. částí ústních matutních otázek

- typy vozidel

- části vozidel, součástky

- vybavení dílny, pracovní nástroje

- doklady vozidla

- povinná výbava vozidel

- autoškola, dopravní značky

- servis a orientace v servisních příručkách

- nehoda, pojištění

- poruchy, servis vozidla

- bezpečnost práce

- pracovní pokyny

- servis vozidla, orientace v servisních příručkách

- komunikace se zákazníkem

 

Klíčové kompetence

Kompetence k celoživotnímu učení
  • získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
  • využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
  • jednat aktivně při hledání zaměstnání, vhodně komunikovat s potenciálními zaměstnavateli, prezentovat sebe i svoji odbornost
Personální a sociální kompetence
  • adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých možností je pozitivně ovlivňovat
  • spolupracovat s ostatními lidmi, odpovědně se podílet na realizaci společných pracovních i jiných činností, usilovat o integritu a prosperitu pracovního týmu
Digitální kompetence
  • navrhuje prostřednictvím digitálních technologií taková řešení, která mu pomohou vylepšit postupy či technologie či jejich části; dokáže poradit ostatním s běžnými technickými problémy
Kompetence k řešení problémů
  • pojmenovat a analyzovat vzniklý problém (problematickou situaci) v celém jeho kontextu
Komunikativní kompetence
  • vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty
  • vést konstruktivní dialog, formulovat a obhajovat své názory a postoje ústně i písemně a způsobem odpovídajícím dané situaci, adekvátně reagovat na projevy druhých lidí
  • zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)
  • zvládat komunikaci nejméně v jednom v cizím jazyce při běžné komunikaci v cizojazyčném prostředí
  • využívat cizí jazyk pro základní pracovní komunikaci (např. zvládat odbornou terminologii a pracovní pokyny, orientovat se v jednodušším odborném textu)
Občanské kompetence a kulturní povědomí
  • uznávat rozdíly mezi hodnotovými systémy různých náboženských nebo etnických skupin a potřebu vzájemné kritické tolerance v multikulturním soužití
  • chápat význam kvalitního životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje; uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a spoluodpovědnost při zabezpečování ochrany života a zdraví ostatních
  • vážit si kulturních hodnot a tradic vlastního národa, Evropy a ostatních světových civilizací