Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Český jazyk a literatura
Česká literatura na přelomu 19. a 20. století do konce 1. světové válkyDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - literatura přelomu století - literární buřiči - další literární osobnosti
|
Světová poezie, próza a drama v předválečném, válečném a meziválečném obdobíDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - moderní básnické směry - významní představitelé poezie a jejich dílo - 1. světová válka v literatuře - rozrůzněnost meziválečné literatury - literatura v USA - francouzská literatura - ruská a sovětská literatura - německá literatura - pražská německá literatura - literatura Velké Británie - drama 1. poloviny 20. století - ztracená generace
|
Česká poezie od konce 1. světové války do konce 2. světové válkyDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - proletářská poezie - poetismus a surrealismus - spirituální a katolický proud - nová generace za okupace |
Česká próza, drama a kritika od konce 1. světové války do konce 2. světové válkyDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - žánrová a tematická pestrost prózy - 1. světová válka v próze - avantgardní próza - tzv. demokratický proud - socialisticko-realistická próza - meziválečné drama - česká literární věda - specifika literatury za okupace |
Světová literatura 2. poloviny 20. stoletíDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - 2. světová válka v próze - extencionalisté - rozhněvaní mladí muži - beatnici - tvůrci nového románu - postmodernisté - absurdní drama - člověk v totalitní společnosti - vědecko-fantastická literatura |
Česká poezie 2. poloviny 20. stoletíDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - 2. světová válka v poezii - 50. a 60. léta - od 70. let po současnost - písničkáři ve 2. polovině 20. století |
Česká próza, drama a kritika 2. poloviny 20. stoletíDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext - 2. světová válka v próze - 50. a 60. léta - od 70. let po současnost - drama 2. poloviny 20. století - literární kritika 2. poloviny 20. století |
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- znát možnosti svého dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání
- ovládat různé metody učení a užívat osobní strategie učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky
- být motivováni k celoživotnímu učení, překonávat překážky a být vytrvalí v zájmu úspěšnosti učení
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
- využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
- sledovat a hodnotit pokrok při dosahování cílů svého učení, přijímat hodnocení výsledků svého učení od jiných lidí
Digitální kompetence
- získává, posuzuje, spravuje, sdílí a sděluje data, informace a digitální obsah v různých formátech v osobní či profesní komunitě; k tomu volí efektivní postupy, strategie a způsoby, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
Kompetence k řešení problémů
- spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty