Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Anglický jazyk
Devátá lekceDotace učebního bloku:
13
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Kultura a volný čas (Culture and Free Time) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - vyhledává příležitosti k zapojení se do občanského života prostřednictvím vhodných digitálních technologií a služeb |
Desátá lekceDotace učebního bloku:
13
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Sport (Sport) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
Jedenáctá lekceDotace učebního bloku:
13
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Věda a technologie (Science and Technology) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - rozpoznává, kdy je třeba vlastní digitální kompetence zdokonalit nebo aktualizovat - vyhledává příležitosti k zapojení se do občanského života prostřednictvím vhodných digitálních technologií a služeb |
Dvanáctá lekceDotace učebního bloku:
13
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Příroda a životní prostředí (Nature and Environment) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - digitální technologie a způsob jejich použití nastavuje a mění dle svých možností a potřeb ČŽP - osvojí si zásady zdravého životního stylu a vědomí odpovědnosti za své zdraví |
Odborná angličtinaDotace učebního bloku:
12
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Odborná angličtina
- nehoda, pojištění - poruchy, servis vozidla - bezpečnost práce - pracovní pokyny - servis vozidla, orientace v servisních příručkách - komunikace se zákazníkem
Prezentace a pracovní listy Časopis Bridge Tematicky zaměřené odborné texty a poslechy Tematicky zaměřená odborná videa |
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- ovládat různé metody učení a užívat osobní strategie učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
- využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
- jednat aktivně při hledání zaměstnání, vhodně komunikovat s potenciálními zaměstnavateli, prezentovat sebe i svoji odbornost
Personální a sociální kompetence
- podporovat nekonfliktní soužití s druhými lidmi, nepodléhat předsudkům a stereotypům v přístupu k lidem z různých sociálních prostředí
Kompetence k řešení problémů
- spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty
- vést konstruktivní dialog, formulovat a obhajovat své názory a postoje ústně i písemně a způsobem odpovídajícím dané situaci, adekvátně reagovat na projevy druhých lidí
- zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)
- zvládat komunikaci nejméně v jednom v cizím jazyce při běžné komunikaci v cizojazyčném prostředí
- využívat cizí jazyk pro základní pracovní komunikaci (např. zvládat odbornou terminologii a pracovní pokyny, orientovat se v jednodušším odborném textu)
Občanské kompetence a kulturní povědomí
- uznávat rozdíly mezi hodnotovými systémy různých náboženských nebo etnických skupin a potřebu vzájemné kritické tolerance v multikulturním soužití
- chápat význam kvalitního životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje; uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a spoluodpovědnost při zabezpečování ochrany života a zdraví ostatních
- vážit si kulturních hodnot a tradic vlastního národa, Evropy a ostatních světových civilizací