Autotronik - denní nástavba (druhá verze)
Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Silniční vozidla
2 týdně, P
Hlavní konstrukční skupiny motorových vozidelDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- podvozek a karoserie - převodná ústrojí - motory a jejich příslušenství |
Řídící systémy motorových vozidelDotace učebního bloku:
11
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- řídící systémy - data a informace, interpretace dat |
Vozidla s alternativním pohonem Dotace učebního bloku:
20
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- paliva - konstrukce vozidel |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČŽP - orientuje se v souvislostech mezi různými jevy v prostředí a lidskými aktivitami a mezi různými globálními enviromentálními problémy - respektuje principy udržitelného rozvoje - orientuje se ve způsobech používání technologických, ekonomických a právních nástrojů pro zajištění udržitelného rozvoje |
Komfortní a asistenční systémyDotace učebního bloku:
23
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- asistenční systémy - komfortní systémy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - získává data, informace a obsah z různých zdrojů v digitálním prostředí; při vyhledávání používá různé strategie; získaná data a informace kriticky hodnotí, posuzuje jejich spolehlivost a úplnost |
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- znát možnosti svého dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání
- ovládat různé metody učení a užívat osobní strategie učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky
- být motivováni k celoživotnímu učení, překonávat překážky a být vytrvalí v zájmu úspěšnosti učení
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
- využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
- sledovat a hodnotit pokrok při dosahování cílů svého učení, přijímat hodnocení výsledků svého učení od jiných lidí
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
- mít odpovědný postoj k vlastní profesní kariéře, být připraveni přizpůsobovat se měnícím pracovním podmínkám a celoživotně se vzdělávat
Digitální kompetence
- získává, posuzuje, spravuje, sdílí a sděluje data, informace a digitální obsah v různých formátech v osobní či profesní komunitě; k tomu volí efektivní postupy, strategie a způsoby, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
Kompetence k řešení problémů
- spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty
- vést konstruktivní dialog, formulovat a obhajovat své názory a postoje ústně i písemně a způsobem odpovídajícím dané situaci, adekvátně reagovat na projevy druhých lidí
Matematická a finanční gramotnost
- aplikovat matematické postupy a znalosti při řešení různých úkolů v běžných situacích včetně pracovních a pro další, zejména odborné vzdělávání
Odborné kompetence
Jednat ekonomicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje, tzn. aby absolventi:
- zvažovali při plánování a posuzování určité činnosti (v pracovním procesu i v běžném životě) možné náklady, výnosy a zisk, vliv na životní prostředí, sociální dopady
Měřit a diagnostikovat technický stav silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
- volili technologické postupy měření, diagnostiky, kontroly a přezkoušení funkčnosti vozidel, jejich agregátů a mechanizmů
Organizačně zajišťovat opravárenské a servisní činnosti silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
- používali základní dovednosti z oblasti výpočetní techniky, používali aplikační programy, a využívali možnosti uplatnění výpočetní techniky v autoopravárenství
- pracovali s normami a odbornou literaturou