Učební osnovy

2. ročník


Elektronika


0+1  týdně, P
Impulsové, logické, číslicové obvody
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • popíše vznik a používání impulsových signálů a obvodů
  • posuzuje možnosti použití jednotlivých obvodů
  • vyhodnocuje logické funkce a jejich využitelnost v obvodech
  • používá spínací obvody

- impulsové signály a obvody
- spínací obvody

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ČDS

- získává data, informace a obsah z různých zdrojů v digitálním prostředí; při vyhledávání používá různé strategie; získaná data a informace kriticky hodnotí, posuzuje jejich spolehlivost a úplnost

Integrované obvody
Dotace učebního bloku:   20
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • uvede a charakterizuje značení stabilizátorů a jejich zapojení do obvodu
  • vyjmenuje druhy sběrnic, zejména používaných v automobilové technice
  • vyjmenuje druhy pamětí a popíše principy vnitřní struktury
  • popíše principy činnosti A/D a D/A převodníků
  • vyjmenuje periferie automobilové sítě a popíše způsob jejich komunikace
  • vyjmenuje snímače a akční členy; zapojuje je a definuje způsob komunikace pro sběrnici

- stabilizátory
- převodníky
- paměti
- sběrnice
- periferie automobilové sítě

Klíčové kompetence

Kompetence k celoživotnímu učení
  • ovládat různé metody učení a užívat osobní strategie učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky
Digitální kompetence
  • získává, posuzuje, spravuje, sdílí a sděluje data, informace a digitální obsah v různých formátech v osobní či profesní komunitě; k tomu volí efektivní postupy, strategie a způsoby, které odpovídají konkrétní situaci a účelu
Kompetence k řešení problémů
  • zvolit optimální potup řešení, zdůvodnit jej a vysvětlit postup řešení jiným lidem, vyhodnotit výsledek
  • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení, volit prostředky vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
Komunikativní kompetence
  • vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty

Odborné kompetence

Měřit a diagnostikovat technický stav silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
  • aplikovali poznatky elektrotechniky a elektroniky při diagnostikování motorových vozidel a používání diagnostických přístrojů
  • vyhledávali relevantní údaje a parametry v manuálech, dílenských příručkách, katalozích ap.
Organizačně zajišťovat opravárenské a servisní činnosti silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
  • pracovali s normami a odbornou literaturou