Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Český jazyk a literatura
SkladbaDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- větné vztahy a jejich vyjadřování - větné členy - souvětí - odchylky od pravidelné větné stavby - věty podle postoje mluvčího - aktuální členění výpovědi |
Publicistický stylDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- charakteristika žurnalistických projevů - jazykové prostředky - stavba publicistických textů - slohové útvary - reklama |
Odborný stylDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- charakteristika odborných projevů - jazykové prostředky - stavba odborných textů - slohové útvary |
Nauka o textuDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- textová syntax - záznam výpovědi v textu - soudržnost textu - členění textu - získávání a zpracovávání informací |
Administrativní stylDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- charakteristika administrativních projevů - jazykové prostředky - stavba textů - slohové útvary |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - orientuje se v běžném kancelářském SW jako celku a využívá je pro tvorbu administrativních testů |
Příprava k MZDotace učebního bloku:
46
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- příprava na ústní zkoušku - analýza uměleckého textu - analýza neuměleckého textu - příprava na písemnou práci - funkční styly - slohové postupy a útvary - příprava na didaktický test - pravidla českého pravopisu - slovotvorná a morfologická analýza slovního tvaru - význam pojmenování - syntaktická analýza věty jednoduché a souvětí - porozumění textu - základní charakter textu - výstavba výpovědi a textu - vývoj české a světové literatury - základní znalosti literární teorie
|
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- znát možnosti svého dalšího vzdělávání, zejména v oboru a povolání
- ovládat různé metody učení a užívat osobní strategie učení, umět si vytvořit vhodný studijní režim a podmínky
- být motivováni k celoživotnímu učení, překonávat překážky a být vytrvalí v zájmu úspěšnosti učení
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
- využívat ke svému učení různé informační zdroje, umět systematizovat a aplikovat získané znalosti a zkušenosti v práci i v životě
- sledovat a hodnotit pokrok při dosahování cílů svého učení, přijímat hodnocení výsledků svého učení od jiných lidí
Kompetence k řešení problémů
- spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty