Autotronik - denní nástavba (druhá verze)
Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Elektrické příslušenství
1 týdně, P
Komfortní systémyDotace učebního bloku:
12
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- topná a klimatizační zařízení |
Řídicí systémy motorových vozidelDotace učebního bloku:
12
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- pohonné jednotky s příslušenstvím (zážehové, vznětové) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - získává data, informace a obsah z různých zdrojů v digitálním prostředí; při vyhledávání používá různé strategie; získaná data a informace kriticky hodnotí, posuzuje jejich spolehlivost a úplnost |
Elektronika pasivní a aktivní bezpečnostiDotace učebního bloku:
8
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- systémy řízení prvků aktivní a pasivní bezpečnosti |
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- být motivováni k celoživotnímu učení, překonávat překážky a být vytrvalí v zájmu úspěšnosti učení
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
- mít odpovědný postoj k vlastní profesní kariéře, být připraveni přizpůsobovat se měnícím pracovním podmínkám a celoživotně se vzdělávat
Personální a sociální kompetence
- spolupracovat s ostatními lidmi, odpovědně se podílet na realizaci společných pracovních i jiných činností, usilovat o integritu a prosperitu pracovního týmu
Digitální kompetence
- ovládá potřebnou sadu digitálních zařízení, aplikací a služeb, včetně nástrojů z oblasti umělé inteligence, využívá je ve školním a pracovním prostředí i při zapojení do veřejného života; digitální technologie a způsob jejich použití nastavuje a mění podle toho, jak se vyvíjejí dostupné možnosti a jak se mění jeho vlastní potřeby nebo pracovní prostředí a nástroje
Kompetence k řešení problémů
- uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení, volit prostředky vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve
Odborné kompetence
Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce, výrobků nebo služeb, tzn. aby absolventi:
- chápali kvalitu jako významný nástroj konkurenceschopnosti a dobrého jména podniku
Měřit a diagnostikovat technický stav silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
- rozlišovali základní automatizační obvody, bloky, přístroje a součástky, jejich vlastnosti a použití v motorových vozidlech a v autoopravárenství
Organizačně zajišťovat opravárenské a servisní činnosti silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
- pracovali s normami a odbornou literaturou