Učební osnovy

2. ročník


Elektrické příslušenství


1  týdně, P
Komfortní systémy
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • popíše konstrukci a princip činnosti
  • rozlišuje multimediální zařízení (rozhlas, přehrávače médií) používaná v motorových vozidlech
  • popíše princip činnosti centrálního zamykání vozidla
  • definuje speciální elektronickou výbavu vozidel

- topná a klimatizační zařízení
- multimediální zařízení
- centrální ovládání zámků
- ovládání oken, zrcátek, sedadel apod.
- zabezpečovací a navigační zařízení
- další komfortní systémy

Řídicí systémy motorových vozidel
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • charakterizuje systémy řízení elektrických a elektronických zařízení motorových vozidel

- pohonné jednotky s příslušenstvím (zážehové, vznětové)
- převodové ústrojí
- brzdové systémy
- posilovače řízení

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ČDS

- získává data, informace a obsah z různých zdrojů v digitálním prostředí; při vyhledávání používá různé strategie; získaná data a informace kriticky hodnotí, posuzuje jejich spolehlivost a úplnost

Elektronika pasivní a aktivní bezpečnosti
Dotace učebního bloku:   8
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • charakterizuje systémy řízení elektrických a elektronických prvků pasivní a aktivní bezpečnosti

- systémy řízení prvků aktivní a pasivní bezpečnosti

Klíčové kompetence

Kompetence k celoživotnímu učení
  • být motivováni k celoživotnímu učení, překonávat překážky a být vytrvalí v zájmu úspěšnosti učení
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
  • mít odpovědný postoj k vlastní profesní kariéře, být připraveni přizpůsobovat se měnícím pracovním podmínkám a celoživotně se vzdělávat
Personální a sociální kompetence
  • spolupracovat s ostatními lidmi, odpovědně se podílet na realizaci společných pracovních i jiných činností, usilovat o integritu a prosperitu pracovního týmu
Digitální kompetence
  • ovládá potřebnou sadu digitálních zařízení, aplikací a služeb, včetně nástrojů z oblasti umělé inteligence, využívá je ve školním a pracovním prostředí i při zapojení do veřejného života; digitální technologie a způsob jejich použití nastavuje a mění podle toho, jak se vyvíjejí dostupné možnosti a jak se mění jeho vlastní potřeby nebo pracovní prostředí a nástroje
Kompetence k řešení problémů
  • uplatňovat při řešení problémů různé metody myšlení, volit prostředky vhodné pro splnění jednotlivých aktivit, využívat zkušeností a vědomostí nabytých dříve

Odborné kompetence

Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce, výrobků nebo služeb, tzn. aby absolventi:
  • chápali kvalitu jako významný nástroj konkurenceschopnosti a dobrého jména podniku
Měřit a diagnostikovat technický stav silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
  • rozlišovali základní automatizační obvody, bloky, přístroje a součástky, jejich vlastnosti a použití v motorových vozidlech a v autoopravárenství
Organizačně zajišťovat opravárenské a servisní činnosti silničních vozidel, tzn. aby absolventi:
  • pracovali s normami a odbornou literaturou