Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
1. ročník
Anglický jazyk
První lekceDotace učebního bloku:
14
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Rodina a rodinné vztahy (Family and Relationships) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ODS - navozuje kontakty s lidmi, vyjednává, řeší konflikty - orientuje se v multikulturním prostředí - respektuje daná specifika jednotlivých zemí |
Druhá lekceDotace učebního bloku:
14
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Lidé a společnost (People and Society) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - běžně a samozřejmě využívá vhodné digitální technologie a jejich kombinace k naplnění svých potřeb |
Třetí lekceDotace učebního bloku:
14
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Bydlení (Housing) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
Čtvrtá lekceDotace učebního bloku:
15
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Škola (School) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČDS - digitální technologie a způsob jejich použití nastavuje a mění dle svých možností a potřeb - využívá digitální technologie k vlastnímu vzdělávání a osobnímu rozvoji; buduje osobní vzdělávací prostředí |
Pátá lekceDotace učebního bloku:
15
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Práce a povolání (Work and Jobs) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ČŽP - zajímá se o regionální a lokální problémy prostředí ( ohrožování ovzduší, vody, půdy), - vnímá vliv prostředí na lidské zdraví - dodržuje zásady zdravého životního stylu ČDS - vyhledává příležitosti k zapojení se do občanského života prostřednictvím vhodných digitálních technologií a služeb |
Šestá lekceDotace učebního bloku:
15
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Nakupování (Shopping) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
Sedmá lekceDotace učebního bloku:
15
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Zdraví (Health) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
Osmá lekceDotace učebního bloku:
15
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Cestování (Travelling) - reading - listening - grammar - writing - speaking |
Odborná angličtinaDotace učebního bloku:
11
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
Odborná angličtina
- typy vozidel - části vozidel, součástky - vybavení dílny, pracovní nástroje - doklady vozidla - povinná výbava vozidel - autoškola, dopravní značky - servis a orientace v servisních příručkách
Prezentace a pracovní listy Časopis Bridge Tematicky zaměřené odborné texty a poslechy Tematicky zaměřená odborná videa |
Klíčové kompetence
Kompetence k celoživotnímu učení
- získávat, zpracovávat a osvojovat si nové znalosti a dovednosti, vyhledávat a využívat dostupné možnosti a prostředky k učení, pomoc a podporu
Kompetence k pracovnímu uplatnění a podnikání
- jednat aktivně při hledání zaměstnání, vhodně komunikovat s potenciálními zaměstnavateli, prezentovat sebe i svoji odbornost
Personální a sociální kompetence
- adaptovat se na měnící se životní a pracovní podmínky a podle svých možností je pozitivně ovlivňovat
Digitální kompetence
- navrhuje prostřednictvím digitálních technologií taková řešení, která mu pomohou vylepšit postupy či technologie či jejich části; dokáže poradit ostatním s běžnými technickými problémy
Kompetence k řešení problémů
- spolupracovat při řešení problémů s jinými lidmi (týmové řešení)
- pojmenovat a analyzovat vzniklý problém (problematickou situaci) v celém jeho kontextu
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných, vhodně se prezentovat, zpracovávat souvislé, obsahově i stylisticky náročnější texty
- vést konstruktivní dialog, formulovat a obhajovat své názory a postoje ústně i písemně a způsobem odpovídajícím dané situaci, adekvátně reagovat na projevy druhých lidí
- zaznamenávat písemně podstatné myšlenky a údaje z textů a projevů jiných lidí (přednášek, diskusí, porad apod.)
- zvládat komunikaci nejméně v jednom v cizím jazyce při běžné komunikaci v cizojazyčném prostředí
- využívat cizí jazyk pro základní pracovní komunikaci (např. zvládat odbornou terminologii a pracovní pokyny, orientovat se v jednodušším odborném textu)
Občanské kompetence a kulturní povědomí
- uznávat rozdíly mezi hodnotovými systémy různých náboženských nebo etnických skupin a potřebu vzájemné kritické tolerance v multikulturním soužití
- chápat význam kvalitního životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje; uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a spoluodpovědnost při zabezpečování ochrany života a zdraví ostatních
- vážit si kulturních hodnot a tradic vlastního národa, Evropy a ostatních světových civilizací