Pojetí vyučovacího předmětu
Obecný cíl vyučovacího předmětu
Vyučovací předmět elektronická měření je odborný předmět, ve kterém si studenti při praktickém měření ověřují teoretické znalosti získané v nižších ročnících. Přispívá k rozvoji samostatnosti a k tvůrčímu přístupu studentů při řešení konkrétních praktických situací.
Vzdělávání směřuje k tomu, aby žáci dovedli:
• měřit základní elektrické veličiny
• zacházet s osciloskopem
• měřit a kontrolovat elektrická, elektronická zařízení automobilu
• pracovat v týmu i samostatně
• pracovat s odbornou literaturou
• přesně se vyjadřovat a správně používat odbornou literaturu
• sledovat technický pokrok a přenášet jeho výsledky do praxe
• pracovat s moderní technikou
Charakteristika učiva
Obsah učiva byl rozdělen do těchto témat:
• obecné zásady měření
• měřící přístroje
• měření v elektrických obvodech
Vzdělávací cíle a dovednosti
• správné vyjadřování žáků a dodržování odborného názvosloví
• kreslení a čtení elektrotechnických schémat vozidel
• analyzovat a řešit technické problémy
• určit podstatu problému a navrhnout různé možnosti řešení včetně optimálního
• zvolit vhodné metody a postup realizace zvoleného řešení
Pojetí výuky
Výuka je zaměřena na praktickou činnost a zpracování výsledků měření do zprávy.
Hlavní znaky výuky:
• zapojování elektrických obvodů
• naměření elektrických veličin
• vyhodnocení naměřených veličin
• diskuse o problémech
Hodnocení výsledků žáků:
• sledování praktické činnosti žáků při měření
• grafický projev a schopnost aplikovat výsledky měření ve zprávě
• hodnocení bude v souladu s klasifikačním řádem obsaženým ve školním řádu
Přínos předmětu ke klíčovým kompetencím
Z klíčových kompetencí rozvíjených v předmětu Měření je položen důraz především na získavání, osvojování a získání praktických dovedností, využívat získaných informací k řešení daného problému, vhodným způsobem zaznamenávat a uchovávat informace různého druhu.
Informační a komunikační technologie