telefon:596 788 241fax:596 788 236
ředitel:Mgr. Miroslav Dočkalkontakty:sekretariat@sosd.cz
hl. koordinátor:Ing. Luboš RomanowskiIČ:14451093
email:sekretariat@sosd.czREDIZO:600171311
zřizovatel:Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava
SOŠ dopravní a SOU, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace

Autotronik

Moravská 2/964, 703 00 Ostrava-Vítkovice , www.sosd.cz

Odborné vzdělávání

Technické kresleníStrojnictvíMechanikaSilniční vozidlaOpravárenství a diagnostikaDiagnostická měřeníElektrotechnikaElektrické příslušenstvíElektronikaElektrická měření
Řízení motorových vozidelOdborný výcvik
3. ročník

Pojetí vyučovacího předmětu

Obecný cíl vyučovacího předmětu

 
Vyučovací předmět elektronická měření je odborný předmět, ve kterém si studenti při praktickém měření ověřují teoretické znalosti získané v nižších ročnících. Přispívá k rozvoji samostatnosti a k tvůrčímu přístupu studentů při řešení konkrétních praktických situací.

 
Vzdělávání směřuje k tomu, aby žáci dovedli:

 
• měřit základní elektrické veličiny
• zacházet s osciloskopem
• měřit a kontrolovat elektrická, elektronická zařízení automobilu
• pracovat v týmu i samostatně
• pracovat s odbornou literaturou
• přesně se vyjadřovat a správně používat odbornou literaturu
• sledovat technický pokrok a přenášet jeho výsledky do praxe
• pracovat s moderní technikou

Charakteristika učiva


Obsah učiva byl rozdělen do těchto témat:

 
• obecné zásady měření
• měřící přístroje
• měření v elektrických obvodech

Vzdělávací cíle a dovednosti

 
• správné vyjadřování žáků a dodržování odborného názvosloví
• kreslení a čtení elektrotechnických schémat vozidel
• analyzovat a řešit technické problémy
• určit podstatu problému a navrhnout různé možnosti řešení včetně optimálního
• zvolit vhodné metody a postup realizace zvoleného řešení

Pojetí výuky


Výuka je zaměřena na praktickou činnost a zpracování výsledků měření do zprávy.

Hlavní znaky výuky:


• zapojování elektrických obvodů
• naměření elektrických veličin
• vyhodnocení naměřených veličin
• diskuse o problémech

Hodnocení výsledků žáků:

 
• sledování praktické činnosti žáků při měření
• grafický projev a schopnost aplikovat výsledky měření ve zprávě
• hodnocení bude v souladu s klasifikačním řádem obsaženým ve školním řádu

Přínos předmětu ke klíčovým kompetencím


Z klíčových kompetencí rozvíjených v předmětu Měření je položen důraz především na získavání, osvojování a získání praktických dovedností, využívat získaných informací k řešení daného problému, vhodným způsobem zaznamenávat a uchovávat informace různého druhu.

Informační a komunikační technologie