telefon:596 788 241fax:596 788 236
ředitel:Mgr. Miroslav Dočkalkontakty:sekretariat@sosd.cz
hl. koordinátor:Ing. Luboš RomanowskiIČ:14451093
email:sekretariat@sosd.czREDIZO:600171311
zřizovatel:Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava
SOŠ dopravní a SOU, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace

Autotronik

Moravská 2/964, 703 00 Ostrava-Vítkovice , www.sosd.cz

Odborné vzdělávání

Technické kresleníStrojnictvíMechanikaSilniční vozidlaOpravárenství a diagnostikaDiagnostická měření
ElektrotechnikaElektrické příslušenstvíElektronikaElektrická měřeníŘízení motorových vozidelOdborný výcvik
4. ročník

Pojetí vyučovacího předmětu


Obecné cíle vyučovacího předmětu

 

Předmět navazuje na předměty Silniční vozidla, Opravárenství a diagnostika a Elektrické příslušenství. Cílem předmětu je:

 

• získat základní dovednostní návyky potřebné při diagnostice automobilů
• provádění diagnostiky silničních vozidel

Žáci získávají, rozvíjejí a upevňují intelektuální vědomosti a manuální dovednosti při diagnostikování dopravních prostředků a jejich funkčních částí.


Charakteristika učiva:


• vyučovací předmět seznamuje žáky s problematikou diagnostiky silničních vozidel. Důraz je kladen na pochopení principů a postupů automobilové diagnostiky a osvojení praktických činností a postupů při diagnostice automobilů.
• seznamuje s uspořádáním a vybavením diagnostických pracovišť.

Žáci vycházejí ze znalostí konstrukce vozidel získané v předmětu Silniční vozidla a uplatňují poznatky z oblasti diagnostiky vozidel získané v tomto předmětu, především znalost možných diagnostických postupů.


Pojetí výuky

 

Základními metodami výuky jsou:


• odborný výklad s použitím literatury, odborných časopisů, modelů, audiovizuální techniky a příkladů z praxe
• práce žáků s odborným textem – čtení a využití schémat zapojení
• cvičení – konkrétní měření na vozidlech s využitím diagnostické techniky

Výuka je zaměřena na získání technického cítění a kladného vztahu k technice, získání schopnosti zpracovávat informace a dodržování postupů měření a to s ohledem na bezpečnost při vykonávaných činnostech.


Hodnocení výsledků žáků


Důraz při hodnocení žáků bude kladen na:


• důraz hloubku porozumění učivu
• schopnost aplikovat získané poznatky i v rámci mezipředmětových vztahů
• samostatnost a tvůrčí přístup


Celkové hodnocení žáků bude vycházet z:


•ústního zkoušení
•grafického zpracování záznamů z měření
•hodnocení samostatnosti žáků při řešení zadaných úkolů


Přínos předmětu k rozvoji klíčových kompetencí


Předmět přispívá významnou měrou k profilování žáka jako technika-specialisty. Je úzce spojen s dalšími technicky zaměřenými odbornými předměty.