Pojetí vyučovacího předmětu
Obecné cíle vyučovacího předmětu
Předmět navazuje na předměty Silniční vozidla, Opravárenství a diagnostika a Elektrické příslušenství. Cílem předmětu je:
• získat základní dovednostní návyky potřebné při diagnostice automobilů
• provádění diagnostiky silničních vozidel
Žáci získávají, rozvíjejí a upevňují intelektuální vědomosti a manuální dovednosti při diagnostikování dopravních prostředků a jejich funkčních částí.
Charakteristika učiva:
• vyučovací předmět seznamuje žáky s problematikou diagnostiky silničních vozidel. Důraz je kladen na pochopení principů a postupů automobilové diagnostiky a osvojení praktických činností a postupů při diagnostice automobilů.
• seznamuje s uspořádáním a vybavením diagnostických pracovišť.
Žáci vycházejí ze znalostí konstrukce vozidel získané v předmětu Silniční vozidla a uplatňují poznatky z oblasti diagnostiky vozidel získané v tomto předmětu, především znalost možných diagnostických postupů.
Pojetí výuky
Základními metodami výuky jsou:
• odborný výklad s použitím literatury, odborných časopisů, modelů, audiovizuální techniky a příkladů z praxe
• práce žáků s odborným textem – čtení a využití schémat zapojení
• cvičení – konkrétní měření na vozidlech s využitím diagnostické techniky
Výuka je zaměřena na získání technického cítění a kladného vztahu k technice, získání schopnosti zpracovávat informace a dodržování postupů měření a to s ohledem na bezpečnost při vykonávaných činnostech.
Hodnocení výsledků žáků
Důraz při hodnocení žáků bude kladen na:
• důraz hloubku porozumění učivu
• schopnost aplikovat získané poznatky i v rámci mezipředmětových vztahů
• samostatnost a tvůrčí přístup
Celkové hodnocení žáků bude vycházet z:
•ústního zkoušení
•grafického zpracování záznamů z měření
•hodnocení samostatnosti žáků při řešení zadaných úkolů
Přínos předmětu k rozvoji klíčových kompetencí
Předmět přispívá významnou měrou k profilování žáka jako technika-specialisty. Je úzce spojen s dalšími technicky zaměřenými odbornými předměty.