Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
1. ročník
Český jazyk a literatura
Obecné poznatky o jazyceDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- jazykověda
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a svět práce - pracuje s informacemi, vyhledává, vyhodnocuje a využívá informací |
Základy literární teorieDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literatura |
Úvod do stylistikyDotace učebního bloku:
9
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- jazykový styl |
Nauka o zvukové stránce jazykaDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- vznik řeči |
Starověká literaturaDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - poznává život v historii a v jiných zemích na základě četby |
Prostěsdělovací stylDotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- charakteristika prostěsdělovacích projevů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a svět práce - identifikuje a formuluje vlastní priority Informační a komunikační technologie - používá PC - vyhledává informace, pracuje s multimediálními prostředky |
Grafická stránka jazykaDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- vztah mezi zvukovou a grafickou stánkou jazyka |
Středověká literaturaDotace učebního bloku:
9
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext
|
Základy rétorikyDotace učebního bloku:
9
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- charakteristika řečnických projevů |
Základní pravopisné jevy I.Dotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- i/y (í/ý) -
|
Základní pravopisné jevy II.Dotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- psaní skupin
|
Základní pravopisné jevy III.Dotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- psaní předložek s a z |
Základní pravopisné jevy IV.Dotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- zdvojování souhlásek
|
Základní pravopisné jevy V.Dotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- psaní velkých písmen |
Základní pravopisné jevy VI.Dotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- interpunkční znaménka |
Renesance a humanismusDotace učebního bloku:
9
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnáváním s vlastním státem zvyšuje i kompetence občanské, vede k vlastenectví a evropské integritě |
Nauka o slovní zásoběDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- způsoby pojmenování |
Barokní lïteraturaDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- význam barokní kultury |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnáváním s vlastním státem zvyšuje i kompetence občanské, vede k vlastenectví a evropské integritě |
Literatura v klasicismu a osvícenstvíDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literárněhistorický kontext |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - poznává život v historii a v jiných zemích na základě četby |
Opakování a shrnutí učiva 1. ročníkuDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- opakování učiva literatury |