Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Dějepis
První světová válkaDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- příčiny konfliktu |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a životní prostředí - pochopí souvislosti mezi různými jevy v prostředí a lidskými aktivitami - chápe postavení člověka v přírodě a vlivy prostředí na jeho zdraví a život - porozumí souvislostem mezi environmentálními, ekonomickými a sociálními aspekty |
Meziválečné obdobíDotace učebního bloku:
7
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- versaillesko-washingtonský systém |
Druhá světová válkaDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- příčiny konfliktu |
Svět v letech 1945 - 1993Dotace učebního bloku:
12
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- důsledky války |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - rozumí vývoji národních dějin v evropském, resp. světovém kontextu - chápe evropské integrační procesy a jejich význam - pozná rozdíly mezi demokratickým a nedemokratickým způsobem vlády |
Současný světDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- rozpad Československa a vznik ČR |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - chápe evropské integrační procesy a jejich význam - pozná rozdíly mezi demokratickým a nedemokratickým způsobem vlády - má kritický vztah k informacím, vytvoří si samostatný úsudek, - využívá masová média - chápe hodnoty historických památek - odolává myšlenkové manipulaci |