Mechanické převody a mechanismy, 16 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
rozlišuje druhy převodů a mechanizmů, zná jejich složení, princip činnosti a možnosti použití
-
navrhuje koncepci jednoduchých kinematických mechanizmů, navrhuje jejich součásti
-
chápe principy a navrhuje mechanismy obecného pohybu
-
chápe principy hydraulických mechanismů
-
chápe principy a nvrhuje mechanismy točivého pohybu
|
- druhy mechanických převodů:
- výhody a nevýhody
- rozdělení
- základní části
- schémata
- použití
- druhy mechanismu:
- definice
- základní části
- schémata
- princip činnosti
- použití
|
Utěsňování součástí a spojů, 1 vyučovací hodina
výsledky vzdělávání | učivo |
|
- utěsňování rozebíratelných spojů
- utěsňování pohybujících se strojních částí
|
Potrubí a armatury, 5 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
rozlišuje základní druhy potrubí a armatur
-
určuje způsob montáže a demontáže
-
zná způsoby použití a utěsnění
|
- druhy potrubí a armatur:
- princip,účel,použití
- izolace
- ochrana a uložení
- přístroje
- montáž, demontáž, údržba
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a životní prostředí
|
Pracovní stroje, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
rozlišuje základní druhy pracovních strojů, zná jejich význam, druhy, princip činnosti a způsoby využit
|
- čerpadla
- kompresory
|
Hnací stroje, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
rozlišuje základní pohonné stroje a zařízení, hlavní části, zná jejich účel, princip činnosti, a způsoby využit
|
- turbíny
- spalovací motory
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a životní prostředí
|
Zdvihací, dopravní a manipulační stroje a zařízení, 5 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zná princip činnosti a rozlišuje stroje a zařízení pro manipulaci s břemeny, používá je a zná základní zásady jejich obsluhy
-
určuje základní schémata dopravních zařízení
|
- druhy zdvihacích, dopravních a manipulačních strojů a zařízení:
- účel
- druhy
- základní části
- princip činnosti
- použití
|