Ruční zpracování technických materiálů, 23 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
určuje základní druhy ručního opracování technických materiálů
-
zná využití ručního obrábění
-
určuje nářádí a pomůcky určené k jednotlivým druhům obrábění
-
stanovuje postup práce u jednotlivých druhů obrábění
-
zná základní zásady bezpečnosti při práci
|
- druhy ručního zpracování technických materiálů:
- definice
- postup práce
- použité nářadí a pomůcky
- bezpečnost při práci
|
Spoje a spojovací součásti, 16 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
rozlišuje rozebíratelné a nerozebíratelné spoje a jejich použití
lnými spoji a jejich účel
-
rozeznává druhy spojů a spojovacích součástí
-
rozlišuje druhy spojů a spojovací části
-
stanovuje využ. spojovacích součástí pro spojování a pojišťování dílů a částí strojů
dkáže popsat využití spjovacích součásti v praxi
|
- spoje rozebíratelné
- spoje nerozebíratelné
|
Strojní obrábění, 10 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
stanovuje postup práce u jednotlivých druhů strojního obrábění
-
určuje nářádí a pomůcky určené k jednotlivým druhům obrábění
-
zná základní zásady bezpečnosti při práci
-
rozeznává základní metody strojního obrábění
zná druhy strojního obrábění,nástroje,upínání a základní druhy prác na obráběcích strojích
|
- druhy strojního zpracování technických materiálů:
- definice
- základní pohyby
- nástroje a stroje
- upínání nástrojů a obrobků
- druhy prováděných prací
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a životní prostředí
|
Technické materiály, 5 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
|
- železné kovy
- neželezné kovy
- nekovové materiály
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a životní prostředí
|
Části strojů umožňující pohyb, 12 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zná využití brzdných zařízení
-
posuzuje způsoby uložení hřídelí a čepů a použití spojek
-
popíše a rozliší základní části strojů umožňující pohyb
|
- hřídele
- čepy
- spojky
- ložiska
- brzdy
|
pokrytí průřezových témat |
Informační a komunikační technologie
|