telefon: | 596 788 241 | fax: | 596 788 236 |
ředitel: | Mgr. Miroslav Dočkal | kontakty: | sekretariat@sosd.cz |
hl. koordinátor: | Ing. Luboš Romanowski | IČ: | 14451093 |
email: | sekretariat@sosd.cz | REDIZO: | 600171311 |
zřizovatel: | Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava |
SOŠ dopravní a SOU, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
|
Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Vzdělávání pro zdraví
Učivo
Hygiena, bezpečnost, organizace TEV, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zdůvodní význam zdravého životního stylu
-
používá povely pořadových cvičení
-
popíše vliv fyzického a psychického zatížení na lidský organismus
-
dovede posoudit psychické, estetické a sociální účinky pohybových činností
-
dovede posoudit vliv pracovních podmínek a povolání na své zdraví v dlouhodobé perspektivě a ví, jak by mohl kompenzovat jejich nežádoucí důsledky
-
orientuje se v zásadách zdravé výživy a v jejích alternativních směrech
-
diskutuje a argumentuje o etice v partnerských vztazích, o vhodných partnerech a o odpovědném přístupu k pohlavnímu životu
-
kriticky hodnotí mediální obraz krásy lidského těla a komerční reklamu; dovede posoudit prospěšné možnosti kultivace a estetizace svého vzhledu
|
- bezpečnost a hygiena v hodinách tělesné výchovy.
- negativní vliv drog, alkoholu a kouření na zdraví a výkonnost člověka.
- organizace hodin tělesné výchovy, pořadová cvičení.
|
První pomoc, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje ve svém jednání základní znalosti o stavbě a funkci lidského organismu jako celku
-
dovede uplatňovat naučené modelové situace k řešení stresových a konfliktních situací
-
popíše úlohu státu a místní samosprávy při ochraně zdraví a životů obyvatel
-
dovede rozpoznat hrozící nebezpečí a ví, jak se doporučuje na ně reagovat
-
prokáže dovednosti poskytnutí první pomoci sobě a jiným
|
- opakování učiva 1.-3. ročníku.
- praktické ukázky a cvičení první pomoci.
|
Atletika, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou přípravu
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
zdokonaluje se v základních atletických disciplínách
-
dodržuje specifika bezpečnosti a hygieny při atletických činnostech
-
dokáže rozhodovat a zapisovat a sledovat a hodnotit výkony jednotlivců
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
|
Rozvoj pohybových schopností
- reakční rychlost
- výbušná síla dolních končetin
- obecná vytrvalost
Testy
- běh 100 m
- běh 1 500 m
|
Gymnastika, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
spojuje jednotlivé gymnastické prvky do ucelené sestavy
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
-
je schopen sladit pohyb s hudbou, umí sestavit pohybové vazby, hudabně pohybové motivy a vytvořit pohybovou sestavu
|
Akrobacie
- kotouly
- stoje
- přemet stranou
- rondát
- sestavy z osvojených cvičebních prvků
Přeskok přes švédskou bednu našíř
- přemet
|
Fotbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou přípravu
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
zdokonaluje se v základních atletických disciplínách
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí pohybovou tvořivost v útočných a obranných herních kombinacích
-
dovede řídit a rozhodovat utkání
-
rozvíjí pohybovou tvořivost v útočných herních systémech a osobní obrany na vlastní polovině
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
-
dovede uplatňovat techniku a základy taktiky v základních a vybraných sportovních odvětvích
-
participuje na týmových herních činnostech družstva
-
dokáže zjistit úroveň pohyblivosti, ukazatele své tělesné zdatnosti a korigovat si pohybový režim ve shodě se zjištěnými údaji
|
- pravidla
- vhazování, zpracování míče
- vedení míče, přihrávka
- činnosti brankáře
- tlumení míče nohou, hlavou, tělem
- střelba prvním dotekem, hlavou, pokutový kop
- utkání - analýza hry
|
Házená, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou přípravu
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí pohybovou tvořivost v útočných a obranných herních kombinacích
-
dovede řídit a rozhodovat utkání
-
rozvíjí pohybovou tvořivost v útočných herních systémech a osobní obrany na vlastní polovině
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
|
- přihrávky
- driblink
- střelba
- útočné a obranné herní kombinace
- utkání - analýza hry
|
Basketbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou přípravu
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí pohybovou tvořivost v útočných a obranných herních kombinacích
-
dovede řídit a rozhodovat utkání
-
rozvíjí pohybovou tvořivost v útočných herních systémech a osobní obrany na vlastní polovině
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
|
- pravidla
- přihrávky, driblink
- střelba z místa
- dvojtakt
- útočná kombinace - "hoď a běž", clonění
- herní systém – osobní obranný systém na vlastní polovině
|
Nohejbal, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou přípravu
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
dovede řídit a rozhodovat utkání
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
|
- pravidla
- herní činnosti jednotlivce
- utkání - analýza hry
|
Volejbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou přípravu
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
dovede řídit a rozhodovat utkání
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
osvojí si techniku nahrávky podél sítě, útočného úderu, dvojbloku
-
je schopen zhodnotit své pohybové možnosti a dosahovat osobního výkonu z nabídky pohybových aktivit
|
- pravidla
- odbíjení obouruč vrchem, spodem
- spodní a vrchní podání v čelném postoji
- příjem podání, postavení hráčů při příjmu
- přihrávka, odbití míče v pádu
- nahrávka podél sítě,útočný úder,dvoblok
- utkání – analýza hry
|
Tělesná cvičení, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zvolí vhodná cvičení ke korekci svého zdravotního oslabení a dokáže rozlišit vhodné a nevhodné pohybové činnosti vzhledem k poruše svého zdraví
-
uplatňuje ve svém jednání základní znalosti o stavbě a funkci lidského organismu jako celku
|
- průpravná cvičení
- kondiční cvičení (posilování velkých svalových skupin pro zpevnění svalového korzetu)
- relaxační, vyrovnávací a kompenzační cvičení
- strečink
|
Testy tělesné zdatnosti, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
|
- leh - sed
- šplh na tyči
- shyby
- hod plným míčem
- skok daleký z místa
- Cooprův test
- Jacíkův celostní motorický test
|
|