Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Vzdělávání pro zdraví
Učivo
Hygiena,bezpečnost,organizace TEV, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zdůvodní význam zdravého životního stylu
-
rozumí povelům pořadových cvičení a dokáže je používat
-
popíše, jak faktory životního prostředí ovlivňují zdraví lidí
-
objasní důsledky sociálně patologických závislostí na život jednotlivce, rodiny a společnosti a vysvětlí, jak aktivně chránit svoje zdraví
|
- bezpečnost a hygiena v hodinách tělesné výchovy.
- negativní vliv drog, alkoholu a kouření na zdraví a výkonnost člověka.
- organizace hodin tělesné výchovy, pořadová cvičení.
|
První pomoc, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
seznámí se stavy ohrožujícími lidský život
-
orientuje se v technické a zdravotnické první pomoci
-
dovede se orientovat v zásadách vyšetření zraněného
-
dokáže používat důležitá telefonní čísla při poskytnutí první pomoci
|
- stavy ohrožující lidský život
- cíl první pomoci
- technická první pomoc
- zdravotnická první pomoc - praktická cvičení
- zásady vyšetření postiženého
- důležitá telefonní čísla
|
Atletika, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje při pohybových činnostech – dodržuje smluvené signály a vhodně používá odbornou terminologii
-
dovede se zapojit do organizace turnajů a soutěží
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou připravenost sportovce
-
zdokonaluje se v základních atletických disciplínách
-
orientuje se v pravidlech
-
osvojuje si techniku hodu granátem
-
dodržuje specifika bezpečnosti a hygieny při atletických činnostech
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců nebo týmu
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
-
dovede rozlišit jednání fair play od nesportovního jednání
|
Rozvoj pohybových schopností
- reakční rychlost
- výbušná síla dolních končetin
- obecná vytrvalost
- zdokonalování běžecké techniky
- zdokonalování běžeckých startů
Atletické tělovýchovné prověrky
- běh 100 m
- běh 1 500 m
- skok daleký
- hod granátem
Běžecká průprava
- rychlost
- obecná vytrvalost
Hod granátem
- technika hodu granátem
|
Fotbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje při pohybových činnostech – dodržuje smluvené signály a vhodně používá odbornou terminologii
-
dovede se zapojit do organizace turnajů a soutěží
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou připravenost sportovce
-
orientuje se v pravidlech
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
přizpůsobuje činnost okamžité, rychle se měnící situace
-
využívá ve hře systém postupného útoku a osobní obrany na vlastní polovině
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců nebo týmu
-
dovede využívat herních činností ve hře s menším počtem hráčů a na zmenšeném hřišti
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
-
dovede rozlišit jednání fair play od nesportovního jednání
|
- pravidla
- vhazování
- zpracování míče
- vedení míče, přihrávka
- činnosti brankáře
- utkání - analýza hry
- herní systém – postupný útok, osobní obrana v blízkosti branky, osobní obrana od půlicí čáry
|
Basketbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje při pohybových činnostech – dodržuje smluvené signály a vhodně používá odbornou terminologii
-
dovede se zapojit do organizace turnajů a soutěží
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou připravenost sportovce
-
orientuje se v pravidlech
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
přizpůsobuje činnost okamžité, rychle se měnící situace
-
využívá ve hře systém postupného útoku a osobní obrany na vlastní polovině
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců nebo týmu
-
dovede využívat herních činností ve hře s menším počtem hráčů a na zmenšeném hřišti
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
|
- pravidla
- přihrávky
- driblink
- střelba z místa
- dvojtakt
- utkání – analýza hry
- herní systém – postupný útok
- herní systém – osobní obranný systém na vlastní polovině
|
Florbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje při pohybových činnostech – dodržuje smluvené signály a vhodně používá odbornou terminologii
-
dovede se zapojit do organizace turnajů a soutěží
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou připravenost sportovce
-
orientuje se v pravidlech
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
přizpůsobuje činnost okamžité, rychle se měnící situace
-
využívá ve hře systém postupného útoku a osobní obrany na vlastní polovině
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců nebo týmu
-
dovede využívat herních činností ve hře s menším počtem hráčů a na zmenšeném hřišti
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
-
dovede rozlišit jednání fair play od nesportovního jednání
|
- pravidla
- přihrávky
- zpracování a vedení míče
- střelba
- utkání – analýza hry
|
Gymnastika, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
předvede kotoul vpřed, vzad, letmo
-
osvojí si techniku stoje na rukách
-
předvede na hrazdě náskok do vzporu, přešvih únožmo, spád v podkolení a vzepření v podkolení
-
zvládne techniku výmyku
-
osvojí si techniku cvičení na kruzích - houpání, obraty, seskok při zákmihu a předhupu
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
|
Akrobacie
- kotouly
- stoje
- přemet stranou
Hrazda (po čelo)
- výmyk
- přešvih pravou nebo levou nohou do vzporu jízdmo
- spád vzad a vzepření v podkolení, přešvih zpět
- seskok
Kruhy (dosažné)
- houpání s odrazem střídmonož
- obraty
- seskok při zákmihu a předhupu
|
komentář |
|
Softball, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje při pohybových činnostech – dodržuje smluvené signály a vhodně používá odbornou terminologii
-
dovede se zapojit do organizace turnajů a soutěží
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou připravenost sportovce
-
orientuje se v pravidlech
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
přizpůsobuje činnost okamžité, rychle se měnící situace
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců nebo týmu
-
dovede využívat herních činností ve hře s menším počtem hráčů a na zmenšeném hřišti
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
-
dovede rozlišit jednání fair play od nesportovního jednání
|
- pravidla
- přihrávka vrchem, zpracování přihrávky
- zpracování míče pohybujícího se po zemi
- nahození na odpal, odpal
- utkání - analýza hry
|
Volejbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje při pohybových činnostech – dodržuje smluvené signály a vhodně používá odbornou terminologii
-
dovede se zapojit do organizace turnajů a soutěží
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybovou připravenost sportovce
-
orientuje se v pravidlech
-
aplikuje herní činnosti jednotlivce ve hře
-
rozvíjí výbušnou sílu, rychlost, schopnost rychlé orientace
-
přizpůsobuje činnost okamžité, rychle se měnící situace
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců nebo týmu
-
dovede využívat herních činností ve hře s menším počtem hráčů a na zmenšeném hřišti
-
volí sportovní vybavení /výstroj a výzbroj/ odpovídající příslušné činnosti a okolním podmínkám (klimatickým, zařízení, hygieně, bezpečnosti) a dovede je udržovat a ošetřovat
-
dovede připravit prostředky k plánovaným pohybovým činnostem
-
uplatňuje zásady bezpečnosti při pohybových aktivitách
-
využívá pohybové činnosti pro všestrannou pohybovou přípravu a zvyšování tělesné zdatnosti
-
dovede rozlišit jednání fair play od nesportovního jednání
|
- pravidla
- odbíjení obouruč vrchem, spodem
- spodní a vrchní podání v čelném postoji
- příjem podání, postavení hráčů při příjmu
- přihrávka
- hra s menším počtem hráčů na zmenšeném hřišti
- utkání – analýza hry
|
Tělesná cvičení, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zvolí vhodná cvičení ke korekci svého zdravotního oslabení a dokáže rozlišit vhodné a nevhodné pohybové činnosti vzhledem k poruše svého zdraví
-
uplatňuje ve svém jednání základní znalosti o stavbě a funkci lidského organismu jako celku
|
- průpravná cvičení
- kondiční cvičení (posilování velkých svalových skupin pro zpevnění svalového korzetu)
- relaxační, vyrovnávací a kompenzační cvičení
- strečink
|
Testy tělesné zdatnosti, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
|
- leh - sed
- šplh na tyči
- shyby
- hod plným míčem
- skok daleký z místa
- Cooprův test
- Jacíkův celostní motorický test
|
|