Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Vzdělávání pro zdraví
Učivo
Hygiena, bezpečnost,organizace TEV, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zdůvodní význam zdravého životního stylu
-
objasní důsledky sociálně patologických závislostí na život jedince, rodiny a společnosti a vysvětlí jak aktzivně chránit své zdraví
-
používá povely pořadových cvičení
|
- bezpečnost a hygiena v hodinách tělesné výchovy.
- negativní vliv drog, alkoholu a kouření na zdraví a výkonnost člověka.
- organizace hodin tělesné výchovy, pořadová cvičení.
|
První pomoc, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
seznámí se s příčinami a příznaky zástavy dechu a srdce
-
je schopen poskytnout první pomoc při zástavě dechu a srdce
-
seznámí se s rozdělením a příčinami a příznaky krvácení
-
je schopen poskytnou první pomoc při krvácení
-
dovede rozpoznat hrozící nebezpečí a ví, jak se doporučuje na ně reagovat
|
Zástava dechu a srdce
- příčiny
- příznaky
- první pomoc - praktická cvičení
Krvácení
- rozdělení
- příčiny
- příznaky
- první pomoc - praktická cvičení
|
Atletika, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
chápe význam atletických činností pro všestrannou pohybouvou přípravu sportovce
-
zdokonaluje se v základních atletických disciplínách
-
osvojuje si techniku skoku vysokého - flop
-
osvojuje si techniku hodu granátem
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
dodržuje specifika bezpečnosti a hygieny při atletických činnostech
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců
-
rozvíjí své kondiční schopnosti
-
dovede rozvíjet svalovou sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a pohyblivost
-
ovládá kompenzační cvičení k regeneraci tělesných a duševních sil, i vzhledem k požadavkům budoucího povolání; uplatňuje osvojené způsoby relaxace
-
pozná chybně a správně prováděné činnosti, umí analyzovat a zhodnotit kvalitu pohybové činnosti nebo výkonu
|
Běžecká průprava
- rychlost
- obecná vytrvalost, kondiční cvičení
Rozvoj pohybových schopností
- reakční rychlost
- výbušná síla dolních končetin
- obecná vytrvalost
- zdokonalování běžecké techniky, startů
Skok vysoký
- odrazová průprava
- flop
Hod granátem
- technika hodu granátem
Atletické tělovýchovné prověrky
- běh 100 m
- běh 1 500 m
- skok daleký
- hod granátem
|
Gymnastika, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
rozvíjí své kondiční schopnosti
-
zdokonaluje se v technice provedení kotoulu vpřed, vzad a letmo
-
osvojí si techniku provedení rondátu
-
zdokonaluje se v technice provedení přemetu stranou
-
osvojí si techniku skrčky přes bednu našíř
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
dovede rozvíjet svalovou sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a pohyblivost
-
ovládá kompenzační cvičení k regeneraci tělesných a duševních sil, i vzhledem k požadavkům budoucího povolání; uplatňuje osvojené způsoby relaxace
-
pozná chybně a správně prováděné činnosti, umí analyzovat a zhodnotit kvalitu pohybové činnosti nebo výkonu
|
Akrobacie
- kotouly
- stoje
- přemet stranou
- rondát
Přeskok přes švédskou bednu našíř
- kotoul letmo
- skrčka
Kruhy (doskočné)
- komíhání ve visu
- vzepření
- obouruč po ramena
- svis vznesmo
- svis střemhlav
- seskok při zákmihu
|
Fotbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
využívá atletické kondiční činnosti pro rozvoj pohybových schopností
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců
-
rozvíjí své kondiční schopnosti
-
aplikuje herní činnosti jednotlice ve hře
-
orientuje se v herních systémech - osobní obrana na vlastní polovině
-
dovede řídit utkání a rozhodnout sporné momenty
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
dovede rozvíjet svalovou sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a pohyblivost
-
ovládá kompenzační cvičení k regeneraci tělesných a duševních sil, i vzhledem k požadavkům budoucího povolání; uplatňuje osvojené způsoby relaxace
-
pozná chybně a správně prováděné činnosti, umí analyzovat a zhodnotit kvalitu pohybové činnosti nebo výkonu
|
- pravidla
- vhazování, zpracování míče
- vedení míče, přihrávka
- činnosti brankáře
- utkání - analýza hry
- herní systém – postupný útok,
- osobní obrana v blízkosti branky, osobní obrana od půlicí čáry
- útočná kombinace - přihrávání
- obranná kombinace - zajišťování a přebírání do šířky
|
Florbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
dokáže rozhodovat, zapisovat a sledovat výkony jednotlivců
-
aplikuje herní činnosti jednotlice ve hře
-
dovede řídit utkání a rozhodnout sporné momenty
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
dovede rozvíjet svalovou sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a pohyblivost
-
ovládá kompenzační cvičení k regeneraci tělesných a duševních sil, i vzhledem k požadavkům budoucího povolání; uplatňuje osvojené způsoby relaxace
-
pozná chybně a správně prováděné činnosti, umí analyzovat a zhodnotit kvalitu pohybové činnosti nebo výkonu
|
- pravidla
- přihrávky
- zpracování a vedení míče
- střelba
- trestné střílení
- utkání – analýza hry
|
Volejbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
aplikuje herní činnosti jednotlice ve hře
-
dovede řídit utkání a rozhodnout sporné momenty
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
osvojí si techniku nahrávky podél sítě, útočného úderu
|
- pravidla
- odbíjení obouruč vrchem, spodem
- spodní a vrchní podání v čelném postoji
- příjem podání, postavení hráčů při příjmu
- přihrávka
- nahrávka podél sítě, útočný úder, dvoblok
- utkání – analýza hry
|
Basketbal, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
aplikuje herní činnosti jednotlice ve hře
-
orientuje se v herních systémech - osobní obrana na vlastní polovině
-
dovede řídit utkání a rozhodnout sporné momenty
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
rozvíjí rychlost pohybových reakcí
-
dovede rozvíjet svalovou sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a pohyblivost
-
ovládá kompenzační cvičení k regeneraci tělesných a duševních sil, i vzhledem k požadavkům budoucího povolání; uplatňuje osvojené způsoby relaxace
-
pozná chybně a správně prováděné činnosti, umí analyzovat a zhodnotit kvalitu pohybové činnosti nebo výkonu
|
- pravidla,
- přihrávky,
- driblink
- střelba z místa
- dvojtakt
- utkání – analýza hry
- herní systém – osobní obranný systém na vlastní polovině
|
Softbal, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
aplikuje herní činnosti jednotlice ve hře
-
dovede řídit utkání a rozhodnout sporné momenty
-
prohlubuje senzomotorické schopnosti
-
dovede rozvíjet svalovou sílu, rychlost, vytrvalost, obratnost a pohyblivost
-
ovládá kompenzační cvičení k regeneraci tělesných a duševních sil, i vzhledem k požadavkům budoucího povolání; uplatňuje osvojené způsoby relaxace
-
pozná chybně a správně prováděné činnosti, umí analyzovat a zhodnotit kvalitu pohybové činnosti nebo výkonu
|
- pravidla
- přihrávka vrchem, zpracování přihrávky
- zpracování míče pohybujícího se po zemi
- nahození na odpal, odpal
- utkání - analýza hry
|
Tělesná cvičení, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zvolí vhodná cvičení ke korekci svého zdravotního oslabení a dokáže rozlišit vhodné a nevhodné pohybové činnosti vzhledem k poruše svého zdraví
-
uplatňuje ve svém jednání základní znalosti o stavbě a funkci lidského organismu jako celku
|
- průpravná cvičení
- kondiční cvičení (posilování velkých svalových skupin pro zpevnění svalového korzetu)
- relaxační, vyrovnávací a kompenzační cvičení
- strečink
|
Testy tělesné zdatnosti, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
dokáže zjistit úroveň pohyblivosti, ukazatele své tělesné zdatnosti a korigovat si pohybový režim ve shodě se zjištěnými údaji
-
ověří úroveň tělesné zdatnosti a svalové nerovnováhy
|
- leh - sed
- šplh na tyči
- shyby
- hod plným míčem
- skok daleký z místa
- Cooprův test
- Jacíkův celostní motorický test
|
|