Pracovní přijímací pohovor, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
orientuje se v mezilidských vztazích
-
zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- zásady společenské etikety
- rétorika
- tréma
|
Prezentace, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
orientuje se v mezilidských vztazích
-
zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- zpracování tématu v power pointu
- odborný styl
- řečnický projev
- modulace hlasového projevu
|
Světová kultura 2. poloviny 20. století, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
-
vyjádří vlastní prožitky z recepce daných uměleckých děl
-
orientuje se v politické situaci 2. poloviny 20. století
-
dovede využít poznatky v cestovním ruchu
|
- hlavní umělecké směry
- významní představitelé
- hudební trendy
- televizní a filmová tvorba
- význam multimediálních prostředků
- význam reklamy
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Česká kultura 2. poloviny 20. století, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
porovná typické znaky kultur hlavních národností na našem území
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
-
vyjádří vlastní prožitky z recepce daných uměleckých děl
-
orientuje se v politické situaci 2. poloviny 20. století
-
ovládá rozdíly mezi oficiální a neoficiální kulturou
-
dovede využít poznatky v cestovním ruchu
-
charakterizuje významné dny ČR
|
- oficiální a neoficiální kultura
- vývoj umění
|
Ukázky světové literatury po roce 1945, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
text interpretuje a debatuje o něm
-
konkrétní literární díla klasifikuje podle základních druhů a žánrů
-
při rozboru textu uplatňuje znalosti z literární teorie
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
-
text interpretuje a debatuje o něm
|
- hlavní umělecké směry a proudy
- hlavní představitelé
- rozbor literárních textů
|
Ukázky české literatury po roce 1945, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vystihne charakteristické znaky různých literárních textů a rozdíly mezi nimi
-
konkrétní literární díla klasifikuje podle základních druhů a žánrů
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
-
text interpretuje a debatuje o něm
|
- socialistický realismus
- oficiální a neoficiální kultura
- filmy podle literárních předloh
|
Vývojové tendence současného umění, 5 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
orientuje se v nabídce kulturních institucí
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
vyjádří vlastní prožitky z recepce daných uměleckých děl
-
samostatně vyhledává informace v této oblasti
|
- světová a česká kultura 21. století
- významné kulturní akce
|