telefon:596 788 241fax:596 788 236
ředitel:Mgr. Miroslav Dočkalkontakty:sekretariat@sosd.cz
hl. koordinátor:Ing. Luboš RomanowskiIČ:14451093
email:sekretariat@sosd.czREDIZO:600171311
zřizovatel:Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava
SOŠ dopravní a SOU, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace

Autotronik

Moravská 2/964, 703 00 Ostrava-Vítkovice , www.sosd.cz

Estetické vzdělávání

Estetika a dějiny kultury
1. ročník2. ročník3. ročník4. ročník (1 týdně)
povinný
Učivo

Pracovní přijímací pohovor, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzděláváníučivo
  • popíše vhodné společenské chování v dané situaci
  • orientuje se v mezilidských vztazích
  • zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
  • asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
- zásady společenské etikety
- rétorika
- tréma
Prezentace, 4 vyučovací hodiny
výsledky vzděláváníučivo
  • orientuje se v mezilidských vztazích
  • zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
  • asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
- zpracování tématu v power pointu
- odborný styl
- řečnický projev
- modulace hlasového projevu
Světová kultura 2. poloviny 20. století, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzděláváníučivo
  • zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
  • zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
  • vyjádří vlastní prožitky z recepce daných uměleckých děl
  • orientuje se v politické situaci 2. poloviny 20. století
  • dovede využít poznatky v cestovním ruchu
- hlavní umělecké směry
- významní představitelé
- hudební trendy
- televizní a filmová tvorba
- význam multimediálních prostředků
- význam reklamy
pokrytí průřezových témat

Občan v demokratické společnosti

Česká kultura 2. poloviny 20. století, 6 vyučovacích hodin
výsledky vzděláváníučivo
  • porovná typické znaky kultur hlavních národností na našem území
  • zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
  • zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
  • vyjádří vlastní prožitky z recepce daných uměleckých děl
  • orientuje se v politické situaci 2. poloviny 20. století
  • ovládá rozdíly mezi oficiální a neoficiální kulturou
  • dovede využít poznatky v cestovním ruchu
  • charakterizuje významné dny ČR
- oficiální a neoficiální kultura
- vývoj umění
Ukázky světové literatury po roce 1945, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzděláváníučivo
  • text interpretuje a debatuje o něm
  • konkrétní literární díla klasifikuje podle základních druhů a žánrů
  • při rozboru textu uplatňuje znalosti z literární teorie
  • zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
  • text interpretuje a debatuje o něm
- hlavní umělecké směry a proudy
- hlavní představitelé
- rozbor literárních textů
Ukázky české literatury po roce 1945, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzděláváníučivo
  • vystihne charakteristické znaky různých literárních textů a rozdíly mezi nimi
  • konkrétní literární díla klasifikuje podle základních druhů a žánrů
  • zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
  • text interpretuje a debatuje o něm
- socialistický realismus
- oficiální a neoficiální kultura
- filmy podle literárních předloh
Vývojové tendence současného umění, 5 vyučovacích hodin
výsledky vzděláváníučivo
  • orientuje se v nabídce kulturních institucí
  • zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
  • vyjádří vlastní prožitky z recepce daných uměleckých děl
  • samostatně vyhledává informace v této oblasti
- světová a česká kultura 21. století
- významné kulturní akce