Asertivita, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
orientuje se v mezilidských vztazích
-
zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- asertivní chování
- mobbing
- vztahy v rodině, ve škole
- proces změny
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
Občan v demokratické společnosti
|
Umělecké směry 2. poloviny 19. století, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
klasifikuje umělecké směry 19. a 20. století
-
orientuje se v památkách lidového umění
|
- imperionismus
- postimpresionismus
- symbolismus
- dekadence
- secese
- vliv vědy a techniky na umění
|
Lidová kultura na našem území, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
porovná typické znaky kultur hlavních národností na našem území
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
orientuje se v památkách lidového umění
-
vystihne nutnost ochrany kulturních památek
|
- folklór
- ústní lidová slovesnost
- skanzeny
- památky lidové architektury
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Stolování, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
|
- specifika národních kuchyní
- společenská pravidla v jednotlivých zemích
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Přijímací pohovor, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
zhodnotí význam asertivního jednání
-
zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- pravidla verbální a neverbální komunikace
- komunikace symetrická a asymetrická
- reálné osobní a pracovní cíle
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Osobní image, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
orientuje se v mezilidských vztazích
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- prezentace školní a profesní (využití audiovizuální techniky, příprava a realizace)
- procvičování komunikačních technik
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
Občan v demokratické společnosti
|
Programy kulturních institucí, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
|
- vyhledávání informací o kulturních akcích
- aktuální nabídka
- přehlídky a festivaly
|
pokrytí průřezových témat |
Informační a komunikační technologie
|
Vývoj filmu, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
orientuje se v nabídce kulturních institucí
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
-
orientuje se ve vývoji světového a českého filmu
|
- vývoj světového a českého filmu v 1. polovině 20. století
- hlavní osobnosti
- filmové ceny a festivaly
|
Umělecké směry 1. poloviny 20. století, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
porovná typické znaky kultur hlavních národností na našem území
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
-
samostatně vyhledává informace v této oblasti
-
klasifikuje umělecké směry 19. a 20. století
-
vystihne nutnost ochrany kulturních památek
|
- vývoj architektury, malířství a sochařství
- významní autoři a díla
- praktické ukázky
|
Kulturní památky, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
porovná typické znaky kultur hlavních národností na našem území
-
zařadí typická díla do jednotlivých uměleckých směrů a příslušných historických období
-
orientuje se v památkách lidového umění
-
vystihne nutnost ochrany kulturních památek
|
- identifikace a klasifikace kulturních památek
- národní památky
- památky na seznamu UNESCO
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Čtenářský deník, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vystihne charakteristické znaky různých literárních textů a rozdíly mezi nimi
-
text interpretuje a debatuje o něm
-
zhodnotí význam daného autora i díla pro dobu, v níž tvořil, pro příslušný umělecký směr i pro další generace
|
- motivace k vlastní četbě
- besedy o přečtených knihách
- interpretace přečtených knih
|
Vztahy v kolektivu, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
zhodnotí význam asertivního jednání
-
rozliší základní sociálně patologické jevy
-
orientuje se v příčinách soc.patologických jevů
-
zásady asertivního jednání používá v praktickém životě
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- konfliktní a nekonfliktní komunikace
- umění říci "ne"
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Sociální potřeby, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
zhodnotí význam asertivního jednání
-
asertivní jednání používá ve verbální i nonverbální komunikaci
|
- nenasycenost sociálních potřeb
- motivace
- skladba osobnosti
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a životní prostředí
Občan v demokratické společnosti
|
Sociálně patologické jevy, 2 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
popíše příčiny sociálněpatologických jevů
-
popíše vhodné společenské chování v dané situaci
-
rozliší základní sociálně patologické jevy
|
- narkomanie
- gamblerství
- trestná činnost
- stres
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Umělecké směry 1. pol 20. století, 3 vyučovací hodiny
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vystihne charakteristické znaky různých literárních textů a rozdíly mezi nimi
-
konkrétní literární díla klasifikuje podle základních druhů a žánrů
-
při rozboru textu uplatňuje znalosti z literární teorie
-
klasifikuje umělecké směry 19. a 20. století
|
- umělecká avantgarda
- proletářské umění
- Devětsil
- poetismus a surrealismus
- představitelé české literatury
|