telefon: | 596 788 241 | fax: | 596 788 236 |
ředitel: | Mgr. Miroslav Dočkal | kontakty: | sekretariat@sosd.cz |
hl. koordinátor: | Ing. Luboš Romanowski | IČ: | 14451093 |
email: | sekretariat@sosd.cz | REDIZO: | 600171311 |
zřizovatel: | Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava |
SOŠ dopravní a SOU, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
|
Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazykové vzdělávání a komunikace
Učivo
Klima, počasí, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
-
sdělí a zdůvodní svůj názor
-
vyměňuje si informace, které jsou běžné při neformálních hovorech
|
Konverzace
- jaké je dnes počasí
- popis jednotlivých ročních období
Gramatika:
- skloňování přídavných jmen po dalších zájmenech a číslovkách
- párové spojky
|
Rakouská a švýcarská literatura, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
-
čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
uplatňuje různé techniky čtení textu
|
Konverzace:
- nejvýznamnější představitelé a jejich díla v Rakousku
- nejvýznamnější představitelé a jejich díla ve Švýcarsku
Gramatika:
- trpný rod
- několikanásobný zápor
- možnosti českého překladu „ani“
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Česká republika, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
-
zaznamená vzkazy volajících
-
vyplní jednoduchý neznámý formulář
|
Konverzace:
- hlavní město
- další důležitá města
- historie
- zajímavosti
- významné osobnosti
Gramatika:
- ukazovací zájmena der, derselbe, derjenige
- vztažné věty uvozené tázacími zájmennými příslovci, tázacími příslovci a zájmeny
- rozvité příčestí přítomné a minulé v přívlastkovém postavení
- tvoření vztažných vět z participiálních vazeb a naopak
|
Doprava v německy mluvících zemích, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
-
vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
zapojí se do hovoru bez přípravy
-
vyřeší většinu běžných denních situací, které se mohou odehrát v cizojazyčném prostředí
-
ověří si i sdělí získané informace písemně
|
Odborná němčina:
- druhy dopravy se zaměřením na silniční
- zajímavosti z dopravy
- významné dopravní uzly apod.
Gramatika:
- kolísání pomocného slovesa v perfektu
- dvojice tranzitivních a intranzitivních sloves
- plusquamperfektum
- časové věty
|
Životní prostředí, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
-
nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
-
zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
-
přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem
|
Konverzace:
- globální oteplování
- skleníkový efekt
- ohrožené druhy
- jak zlepšit životní prostředí
- odpady
Gramatika:
- konjunktiv plusquamperfekta
- vedlejší věty podmínkové
- přirovnávací způsobové věty (als ob)
- vedlejší věty účinkové (zu…, als dass)
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a životní prostředí
|
V autoškole, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
při pohovorech, na které je připraven, klade vhodné otázky a reaguje na dotazy tazatele
|
Odborná němčina:
- první hodina, pedál, brzdit, rozsvítit světla, upravit zpětné zrcátko apod.
|
|