Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazykové vzdělávání a komunikace
Učivo
Moje budoucnost, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
porozumí školním a pracovním pokynům
-
sdělí a zdůvodní svůj názor
-
zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
|
Konverzace:
- volba povolání
- životní plány
Gramatika:
- časování slovesa werden v přítomném čase
- préteritum
- zájmeno jemand
- zápor nichts, niemand, nie(mals)
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Volný čas, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
|
Konverzace:
- druhy koníčků
- aktivní a pasivní trávení volného času
Gramatika:
- perfektum
- podmět man a es
- použití allein X selbst
|
U lékaře, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
-
zapojí se do odborné debaty nebo argumentace, týká-li se známého tématu
|
Konverzace:
- popis těla
- návštěva lékaře
- průběh a druhy nemocí
Gramatika:
- 1. budoucí čas
- slovosled ve vedlejší větě
- perfektum způsobových sloves a slovesa wissen
- shoda podmětu a přísudku
- sloveso tun
|
Cestování a doprava, popis cesty, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
porozumí školním a pracovním pokynům
|
Konverzace, odborná němčina:
- druhy dopravních prostředků
- popis cesty
- orientace ve městě – práce s plánky
- nákup jízdenek, letenek …
- nastartovat, odbočit, troubit, kolony apod.
- jedu správně do...?
- kolik km
- jak se dostanu na dálnici apod.
Gramatika:
- vazby sloves, podstatných a přídavných jmen
- zájmenná příslovce
- vlastní jména osob
- použití wie a als při překladu českého jako
|
pokrytí průřezových témat |
Informační a komunikační technologie
|
Životopis, žádost o místo. V autoservise, údržba automobilu, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
-
dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
-
čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
|
Konverzace:
- tvorba životopisu
- orientace v inzerátech s poptávkou pracovních míst
- tvorba inzerátu s nabídkou práce
Odborná němčina:
- autoservis: náhradní díly, nářadí, kontrola apod.
- vůz: seřídit brzdy, vyměnit olej, vyčistit apod.
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Můj kulturní život, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
-
dokáže experimentovat, zkoušet a hledat způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
|
Konverzace:
- druhy zábavy – kino, divadlo, internet, výstava, četba…
Gramatika:
- vzájemné postavení příslovečných určení
- větný rámec
- některé typy vedlejších vět
|
Odívání a móda, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
|
Konverzace:
- na módní přehlídce
- módní reklamy
- v obchodě s oděvy
- oblečení do zaměstnání a na volný čas
- módní trendy
- popis vizáže obličeje
Gramatika:
- skloňování přídavných jmen po členu určitém a neurčitém
- tázací zájmena
|
Švýcarsko, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
|
Konverzace:
- hlavní město
- další významná města
- historie
- zajímavosti
- významné osobnosti
Gramatika:
- neurčitá zájmena
- zájmena einer, keiner, meiner
- překlad českého „ještě ne, už ne“
- příslovce s irgend-/nirgend-
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Praha, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
vyjádří písemně svůj názor na text
|
Konverzace:
- kulturní památky
- historie
- popis historického centra
Gramatika:
- řadové číslovky
- datum
- směrová příslovce
|
|