Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazykové vzdělávání a komunikace
Učivo
V hotelu, ubytování, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
|
Konverzace:
- objednání ubytování
- druhy ubytování
- služby
Gramatika:
- infinitiv závislý na podstatném a přídavném jménu
- infinitiv závislý na slovesu
- „es“ jako korelát
|
Berlin, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
|
Konverzace:
- kulturní památky
- zajímavosti
Gramatika:
- ukazování zájmena
- vespolné zájmeno einander
- předložky se 2. pádem
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Německá literatura. Dopravní značky, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
|
Konverzace:
- nejvýznamnější představitelé a jejich díla
Odborná němčina:
- značky: dej přednost v jízdě, objížďka, nebezpečí smyku, křižovatka apod.
- pokyny: jeďte pomaleji, couvněte, zastavte apod.
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Sport, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
|
Konverzace:
- zimní X letní
- mužský X ženský
- skupinový X individuální
- profesionální X amatérský
- doping
Gramatika:
- nepřímé otázky
- přirovnávací způsobové věty
- vedlejší věty účinkové
- vztažné věty
|
Nehody, úrazy. Dopravní nehoda, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
sdělí a zdůvodní svůj názor
-
zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
|
Konverzace:
- popis nehody na lyžích, na chodníku na bazéně apod.
- nejnutnější ošetření
Odborná němčina:
- srazit chodce, nechat odtáhnout vůz, selhaly brzdy, jste zraněn?, sanitka, svědek, pojištění auta apod.
Gramatika:
- porušování větného rámce po wie a als
- stupňování přídavných jmen v přísudku
- tvary příslovcí na –(e)stens, -st-
|
Naše škola, školní systém. Na hranicích, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
-
používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
-
nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
-
vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích
|
Konverzace:
- u nás
- v NSR
- výběr povolání)
Odborná němčina:
- kontrola na hranici: ojetý vůz, doklady, pojištění, pokuty apod.
Gramatika:
- sloveso werden
- určování rodu podstatných jmen
- infinitivní konstrukce s zu, um…zu
- modální částice
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Rakousko, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
-
dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
|
Konverzace:
- hlavní město
- další důležitá města
- historie
- zajímavosti
- významné osobnosti
Gramatika:
- jména obyvatel
- přídavná jména odvozená od geografických názvů
- skloňování zeměpisných názvů
- příčestí přítomné a minulé
- zpodstatnělá přídavná jména a příčestí
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Banka, směnárna, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
|
Odborná němčina:
- banka, směnárna: kde je tady...?, chci měnit peníze, kolik dáváte za...? apod.
Gramatika:
- konjunktiv préterita a opisná forma würde + infinitiv
- skloňování přídavných jmen po členu nulovém
- zpodstatnělá přídavná jména a příčestí ve spojení s neurčitými zájmeny
- nulový člen u podstatných jmen
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
Občan v demokratické společnosti
|
Německo, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
|
Konverzace:
- hlavní město
- další důležitá města
- historie
- zajímavosti
- významné osobnosti
Gramatika.
- další vazby sloves, podstatných a přídavných jmen
- zlomky, desetinná čísla, procenta
- tvoření slov
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
|