Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
1. ročník
Fyzika
Úvod do předmětuDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- fyzika jako přírodní věda
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a životní prostředí - chápe zásadní význam přírody a životního prostředí pro život člověka - zná principy a důvody třídění odpadu, druhotného využití surovin - má povědomí o základních ekologických zákonitostech a negativních dopadech působení člověka na přírodu a životní prostředí |
MechanikaDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- úvod, základní pojmy mechaniky
|
KinematikaDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- veličiny pro popis pohybu tělesa
|
DynamikaDotace učebního bloku:
8
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- význam veličiny síla, účinky síly
|
Mechanická práce a energieDotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- podmínky konání mechanické práce
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a životní prostředí - má povědomí o základních elekogických zákonitostech a negativních dopadech působení člověka na přírodu a životní prostředí - umí popsat způsoby přeměny forem mechanické energie, zná přírodní zdroje energie, tok energie Informační a komunikační technologie - umí využít ICT k přípravě referátu na dané téma, umí najít informační zdroje |
Mechanika tuhého tělesaDotace učebního bloku:
7
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- model tuhého tělesa, pohyb posuvný a otáčivý
|
Mechanika tekutinDotace učebního bloku:
9
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- charakteristika tekutin, viskozita
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a životní prostředí - umí aplikovat fyzikální zákony a umí vysvětlit jejich využití pro přepravu materiálu - má povědomí o základních elekogických zákonitostech a negativních dopadech působení člověka na přírodu a životní prostředí Informační a komunikační technologie - umí využít ICT k přípravě referátu na dané téma, je schopen vyhledávat význam základních pojmů, |
Elektřina a magnetismusDotace učebního bloku:
26
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- elektrický náboj, jeho vlastnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a životní prostředí - má povědomí o základních elekogických zákonitostech a negativních dopadech působení člověka na přírodu a životní prostředí - zná účinky elektrického proudu na lidský organismus, zná pravidla bezpečnosti pro práci s elektrickými stroji a přístroji - zná výhody i nevýhody zdrojů elektrické energie, chápe důvody nutnosti snižování spotřeby energie v souvislosti se snížením zátěže životního prostředí - zná principy a důvody třídění odpadu, druhotného využití surovin |