telefon: | 596 788 241 | fax: | 596 788 236 |
ředitel: | Mgr. Miroslav Dočkal | kontakty: | sekretariat@sosd.cz |
hl. koordinátor: | Ing. Luboš Romanowski | IČ: | 14451093 |
email: | sekretariat@sosd.cz | REDIZO: | 600171311 |
zřizovatel: | Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava |
SOŠ dopravní a SOU, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
|
Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazykové vzdělávání a komunikace
Učivo
Kultura a zábava. Popis cesty, 12 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
|
Konverzace:
- divadla
- kina
- kluby
- TV
- muzea
- galerie
Odborná angličtina:
- druhy dopravních prostředků
- popis cesty
- orientace ve městě – práce s plánky
- nákup jízdenek, letenek …
- nastartovat, odbočit, troubit, kolony apod.
- jedu správně do...?
- kolik km
- jak se dostanu na dálnici apod.
Gramatika:
- předpřítomný čas prostý
- vztažné věty
- some, any, no a jejich složeniny
- pravidlo jednoho záporu
- every a jeho složeniny
- spojení složenin s -body/-one a -thing se vztažnou větou
|
pokrytí průřezových témat |
Informační a komunikační technologie
|
Média, 12 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
-
zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
-
sdělí a zdůvodní svůj názor
|
Konverzace:
- rozhlas
- televize
- tisk
Gramatika:
- předložky
- the some
- homofony
- přací věty
- procvičování slovní zásoby z odborné angličtiny
|
Zdraví a nemoci, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
|
Konverzace:
- lidské tělo
- zdravý životní styl
- prevence
- dětské nemoci
- civilizační choroby
- u lékaře
Gramatika:
- předpřítomný čas
- long, for a long time
- předpřítomný čas průběhový
- reciproční zájmena
- should
- vyjadřování změny stavu
|
Práce a povolání, 12 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
porozumí školním a pracovním pokynům
-
sdělí a zdůvodní svůj názor
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
|
Konverzace:
- práce fyzická a psychická
- státní a soukromý sektor
- nabídka práce
- životopis
Gramatika:
- modální slovesa a jejich opisné tvary
- stupňování přídavných jmen a příslovcí
- invenzifikace přídavných jmen a příslovcí
- zájmeno other
- tvoření podstatných jmen příponou -er
- as a like
- překlad českého jako
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Globální problémy, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
|
Konverzce:
- skleníkový efekt
- ozónová díra
- kácení deštných pralesů
- znečištění ovzduší
- AIDS
- hladomor
Gramatika:
- zvratná zájmena
- užívání členů u vlastních jmen
- zjišťovací a doplňovací otázky
- nepřímé otázky
|
Koníčky a zájmy. Dopravní značky, 12 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
-
pronese jednoduše zformulovaný monolog před publikem
-
vyjadřuje se téměř bezchybně v běžných, předvídatelných situacích
|
Konverzace:
- ženské a mužské záliby
- sběratelství
- druhy zálib
Odborná angličtina:
- značky: dej přednost v jízdě, objížďka, nebezpečí smyku, křižovatka apod.
- pokyny: jeďte pomaleji, couvněte, zastavte apod.
Gramatika:
- podmiňovací způsob
- podmínková souvětí
- vyjadřování účelu
- zvolací věty
- every, each, everybody
|
Životopis, 12 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
-
dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
|
Konverzace.
- základní osobní údaje
- vzdělání
- pracovní zkušenosti
Gramatika:
- předložky
-slovní zásoby - směr pohybu
- opakování slovní zásoby z odborné angličtiny
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Česká republika, 11 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
-
vyhledá, zformuluje a zaznamená informace nebo fakta týkající se studovaného oboru
-
dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
|
Konverzace:
- historie a současnost
- podnebí
- hlavní město
- významná města
- kulturní památky
- politický systém
Gramatika:
- podmiňovací způsob
- přací věty
- frázová slovesa
|
|