Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazykové vzdělávání a komunikace
Učivo
Společenské obraty, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
-
vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
-
uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
-
nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
-
nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
|
Konverzace:
- omluva
- představení
- seznámení
- pozdravy
Gramatika:
- abeceda, fonetika
- osobní zájmena v 1. pádě
- přivlastňovací zájmena nesamostatná
- časování slovesa be v přítomném čase
- neurčitý člen
- číslovky 0 - 20
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Rodina, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
-
používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
-
dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
-
sdělí a zdůvodní svůj názor
-
zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
|
Konverzace:
- členové rodiny
- příbuzní
- popis osoby
- povolání a záliby
Gramatika:
- množné číslo podstatných jmen
- sloveso have got v přítomném čase
- určitý člen
- přivlastňovací pád
- číslovky 21 a výše
|
Režim dne, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
-
vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
-
rozpozná význam obecných sdělení a hlášení
|
Konverzace:
- popis činností
- jednotlivé části dne
- určování času
Gramatika:
- přítomný čas prostý
- slovosled
- have got X have
- doplňovací otázky
- předmětový tvar osobních zájmen
- rozkazovací způsob ve 2. osobě
|
Vzdělání, 15 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
porozumí školním a pracovním pokynům
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
požádá o upřesnění nebo zopakování sdělené informace, pokud nezachytí přesně význam sdělení
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
|
Konverzace:
- vzdělávací systém v ČR, USA a VB
- popis školního dne
- vyučovací předměty
Gramatika:
- Kolik je hodin?
- číslovky násobné
- postavení příslovečných určení místa a času
- infinitiv
- užití -ingového tvaru
- sloveso like a výrazy quite, a lot, very much
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Bydlení. Popis auta, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
-
komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
-
přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
|
Konverzace:
- popis bytu a domu
- domácí práce
- bydlení na vesnici a ve městě a jeho výhody a nevýhody
Odborná angličtina:
- osobní auto, nákladní auto, závodní auto apod.
- popis zevnitř i zvenčí (karoserie, zadní světlo, volant,spojka, ruční brzda apod.
Gramatika:
- počítatelná a nepočítatelná podstatná jména
- soma, any, no
- vazba There is/There are
- přítomný čas průběhový
- doplňovací otázky
|
Restaurace, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
-
přeloží text a používá slovníky i elektronické
|
Konverzace:
- popis bytu a domu
- domácí práce
- bydlení na vesnici a ve městě a jeho výhody a nevýhody
Odborná angličtina:
- osobní auto, nákladní auto, závodní auto apod.
- popis zevnitř i zvenčí (karoserie, zadní světlo, volant,spojka, ruční brzda apod.
Gramatika:
- počítatelná a nepočítatelná podstatná jména
- soma, any, no
- vazba There is/There are
- přítomný čas průběhový
- doplňovací otázky
|
Cestování. Banka, směnárna, 14 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
prokazuje faktické znalosti především o geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků studijního oboru, a to i z jiných vyučovacích předmětů, a uplatňuje je také v porovnání s reáliemi mateřské země
-
uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
-
vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
-
řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
-
domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
-
čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
|
Konverzace:
- proč a kam cestujeme
- dopravní prostředky
- psaní pohlednic
- nutná znalost cizích jazyků
Odborná angličtina:
- banka, směnárna: kde je tady...?, chci měnit peníze, kolik dáváte za...? apod.
Gramatika:
- modální slovesa
- sloveso have to
- vyjadřování budoucnosti vazbou be going to
- složeniny se some, any, no
- slovosled ve větách s dvěma předměty
- záporné zjišťovací otázky
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
Člověk a svět práce
|
|