Učební osnovy

3. ročník


Anglický jazyk


3  týdně, P
First Lesson
Dotace učebního bloku:   15
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • porozumí školním a pracovním pokynům
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • zaznamená vzkazy volajících
  • ověří si i sdělí získané informace písemně

LET ME INTRODUCE MYSELF

 

Grammar:

- word order in questions

- present simple

- present continuous

- prepositions of place

 

Vocabulary

- common verb phrases

- describing people: appearance and personality, human body

- clothes

 

Writing: Describing a Person

Practical English: Hotel Problems

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Občan v demokratické společnosti

- navozuje kontakty s lidmi, vyjenává, řeší konflikty, orientuje se v multikulturním prostředí - respektuje daná specifika jednotlivých zemí

Second Lesson
Dotace učebního bloku:   13
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • dokáže experimentovat, zkoušet a hledat způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • zapojí se do hovoru bez přípravy

WHAT WERE YOU DOING, WHEN IT HAPPENED?

 

Grammar:

- past simple regular and irregular

- past continuous

- time sequencers and connectors (so, because, although)

 

Vocabulary:

- verb phrases

- holidays and travelling

 

Writing: Describing a Picture/My Favourite Photo

Bridge Magazine

Third Lesson
Dotace učebního bloku:   14
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • používá vhodně základní odbornou slovní zásobu ze svého studijního oboru
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem
  • ověří si i sdělí získané informace písemně

EXPRESSING FUTURE

 

Grammar:

- will, going to, present continuous

- review of tenses

- defining relative clauses

 

 Vocabulary:

- airports

- expressions for paraphrasing

 

Writing: An Informal Letter/E-mail

Practical English: Restaurant problems

Bridge Magazine

Fourth Lesson
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • sdělí a zdůvodní svůj názor
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické

HAVE YOU DONE ANYTHING....?

 

Grammar:

- present perfect

-  yet, just, already

- something, anything, nothing

 

Vocabulary:

- make or do?

- shopping

- adjectives ending -ed or -ing

 

Bridge Magazine

Fifth Lesson
Dotace učebního bloku:   15
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • uplatňuje základní způsoby tvoření slov v jazyce
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • vypráví jednoduché příběhy, zážitky, popíše své pocity
  • zaznamená písemně podstatné myšlenky a informace z textu, zformuluje vlastní myšlenky a vytvoří text o událostech a zážitcích v podobě popisu, sdělení, vyprávění, dopisu a odpovědi na dopis
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • dokáže experimentovat, zkoušet a hledat způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem

FASTER, BUT BETTER?

 

Grammar:

- comparative adjectives, as....as

- superlative adjectives

- quantifiers, too, enough

 

Vocabulary:

- describing a city

- health and the body

 

 Writing: A Place Where You Live

Practical English: The Wrong Shoes

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Člověk a životní prostředí

- zná regionální a lokální problémy prostředí ( ohrožování ovzduší, vody, půdy), - umí posoudit vliv prostředí na lidské zdraví - zná zásady zdravého životního stylu

Sixth Lesson
Dotace učebního bloku:   11
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • vyjadřuje se ústně i písemně, k tématům osobního života a k tématům z oblasti zaměření studijního oboru
  • řeší pohotově a vhodně standardní řečové situace i jednoduché a frekventované situace týkající se pracovní činnosti
  • domluví se v běžných situacích; získá i poskytne informace
  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • vyslovuje srozumitelně co nejblíže přirozené výslovnosti, rozlišuje základní zvukové prostředky daného jazyka a koriguje odlišnosti zvukové podoby jazyka
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • dodržuje základní pravopisné normy v písemném projevu, opravuje chyby
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • nalezne v promluvě hlavní a vedlejší myšlenky a důležité informace
  • sdělí a zdůvodní svůj názor

REVIEW OF TENSES

 

Grammar:

- will (predictions, decisions, offers)

- review of tenses

 

Vocabulary:

- adjectives + prepositions

 

Bridge Magazine

 

 

Seventh Lesson
Dotace učebního bloku:   12
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • používá stylisticky vhodné obraty umožňující nekonfliktní vztahy a komunikaci
  • komunikuje s jistou mírou sebedůvěry a aktivně používá získanou slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných tematických okruhů, zejména v rutinních situacích každodenního života, a vlastních zálib
  • používá opisné prostředky v neznámých situacích, při vyjadřování složitých myšlenek
  • čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty, orientuje se v textu
  • sdělí obsah, hlavní myšlenky či informace vyslechnuté nebo přečtené
  • dokáže experimentovat, zkoušet a hledat způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače

MODAL VERBS

 

Grammar:

- infinitive + to

- verb + ing

- modal verbs (can, must, may, should..)

 

Vocabulary:

- modifiers: a bit, really

 

Writing: A Formal Letter/E-mail

Practical English: At the Pharmacy

Bridge Magazine

English Speaking Countries
Dotace učebního bloku:   10
Výsledky vzděláváníUčivo

Žák:

  • uplatňuje v komunikaci vhodně vybraná sociokulturní specifika daných zemí
  • rozumí přiměřeným souvislým projevům a diskusím rodilých mluvčích pronášeným ve standardním hovorovém tempu
  • přeloží text a používá slovníky i elektronické
  • přednese připravenou prezentaci ze svého oboru a reaguje na jednoduché dotazy publika
  • dokáže experimentovat, zkoušet a hledat způsoby vyjádření srozumitelné pro posluchače
  • zapojí se do hovoru bez přípravy
  • přeformuluje a objasní pronesené sdělení a zprostředkuje informaci dalším lidem

REALIA

English Speaking Countries

Bridge Magazine

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

Občan v demokratické společnosti

- dokáže chápat a respektovat specifika jednotlivých zemí - váží si materiálních a duchovních hodnot své i jiné země - poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnávání s vlastním státem zvyšuje občanské kompetence