Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
2. ročník
Český jazyk a literatura
Úvod do literaturyDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- literární žánry: epika, lyrika, drama, epické a lyrické útvary, vývoj dramatu |
Mezilidské vztahy v literatuřeDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- vztahy rodičů a dětí, partnerů v literatuře 19. století a 1. poloviny 20. století |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnávání s vlastním státem zvyšuje i kompetence občanské, vede k vlastenectví a evropské integritě |
Konfliktní vztahy v literatuřeDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- prokletí básníci, Moderna
|
Láska k rodné zemiDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- poezie a próza 19. století a 1. poloviny 20. století
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - má citlivý vztahu k jazyku jako složce národní kultury Člověk a životní prostředí - má vztah k rodné zemi, ochraně přírody a přírodního dědictví |
Humor v literatuřeDotace učebního bloku:
5
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- satiry a komedie 19. století
|
Význam uměníDotace učebního bloku:
2
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- vznik duchovní kultury |
ReklamaDotace učebního bloku:
3
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- význam reklamy, pozitïva, negativa |
RomantismusDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- světový a český romantismus |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Občan v demokratické společnosti - poznává hodnoty jiných zemí a jejich srovnáváním s vlastním státem zvyšuje i kompetence občanské, vede k vlastenectví a evropské integritě |
RealismusDotace učebního bloku:
4
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- světový a český realismus |
Významné české a světové galerie a muzeaDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- základní muzejní péče |
Kulturní instituce v regionuDotace učebního bloku:
1
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- regionální muzea a galerie |