Charakteristika vzdělávacího programu
Učební plán
Učební osnovy
Hodnocení žáků a autoevaluace školy
|
Jazykové vzdělávání a komunikace
Učivo
Společenské obraty, 7 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
má faktické znalosti především o základních geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků z oboru, a to v porovnání s reáliemi mateřské země a jazyka
-
zná základní společenské zvyklosti a sociokulturní specifika zemí daného jazyka ve srovnání se zvyklostmi v České republice, uplatňuje je vhodně v komunikaci a při řešení problémů i v jiných vyučovacích předmětech
-
vhodně aplikuje slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných komunikačních situací a tematických okruhů a vybranou základní odbornou slovní zásobu ze svého oboru
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a krátkým rozhovorům rodilých mluvčích pronášeným zřetelně spisovým jazykem i s obsahem několika snadno odhadnutelných výrazů
-
čte s porozuměním věcně i jazykově přiměřené texty včetně jednoduchých textů odborných, orientuje se v textu, v textu nalezne důležité informace hlavní i vedlejší myšlenky
-
rozlišuje základní zvukové prostředky
|
Konverzace:
- pozdrav
- navázání kontaktu
- přivítání, rozloučení
Gramatika:
- abeceda, přízvuk, výslovnost
- sloveso be
- sloveso have got
|
pokrytí průřezových témat |
Občan v demokratické společnosti
|
Rodina, 7 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zná základní společenské zvyklosti a sociokulturní specifika zemí daného jazyka ve srovnání se zvyklostmi v České republice, uplatňuje je vhodně v komunikaci a při řešení problémů i v jiných vyučovacích předmětech
-
vyjadřuje se ústně i písemně ke stanoveným tématům, pohotově a vhodně řeší každodenní snadno předvídatelnéřečové situace i jednoduché a typické situace týkající se pracovní činnosti
-
používá běžné gramatické prostředky a vzorce v rámci snadno předvídatelných situací
-
reaguje komunikativně správně v běžných životních situacích a v jednoduchých pracovních situacích v rozsahu aktivně osvojených jazykových prostředků, dokáže si vyžádat a podat jednoduchou informaci, sdělit své stanovisko
-
vyjádří, jak se cítí, dokáže rozsáhleji popsat místo, lidi nebo zážitky ze svého prostředí
|
Konverzace:
- členové rodiny
- blízká a vzdálená rodina
- nevlastní rodina
Gramatika:
- číslovky 1-12
- člen neurčitý
- člen určitý
|
Můj nejlepší přítel, 7 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
reaguje komunikativně správně v běžných životních situacích a v jednoduchých pracovních situacích v rozsahu aktivně osvojených jazykových prostředků, dokáže si vyžádat a podat jednoduchou informaci, sdělit své stanovisko
-
vyjádří, jak se cítí, dokáže rozsáhleji popsat místo, lidi nebo zážitky ze svého prostředí
-
zaznamená písemně hlavní myšlenky a informace z vyslechnutého nebo přečteného textu, samostatně, popř. s pomocí slovníku a jiných jazykových příruček, zformuluje vlastní myšlenky ve formě krátkého sdělení, jednoduchého popisu, vyprávění, osobního dopisu a odpovědi na dopis, pozdravů, blahopřání
-
vhodně uplatňuje základní způsoby tvoření slov daného jazyka a využívá je pro porozumění textu i ve vlastním projevu
|
Konverzace:
- charakteristika přítele
- vzhled
- koníčky, zájmy
Gramatika:
- znělé souhlásky na konci slov
- intonace věty
- rozkazovací způsob pro 2. osoby
- infinitiv
|
Práce a povolání, 7 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
uplatňuje v písemném projevu správnou grafickou podobu jazyka, dodržuje základní pravopisné normy
-
používá běžné gramatické prostředky a vzorce v rámci snadno předvídatelných situací
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
požádá o vysvětlení neznámého výrazu, o zopakování dotazu či sdělení nebo zpomalení tempa řeči
-
rozlišuje základní zvukové prostředky
|
Konverzace:
- typy profesí
- pracovní doba
- nezaměstnanost
- typy škol
- mzda
Gramatika:
- množné číslo podstatných jmen
- přivlastňovací zájmena
- přivlastňovací pád
|
pokrytí průřezových témat |
Člověk a svět práce
|
Popis auta, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
odhaduje význam neznámých výrazů podle kontextu a způsobu tvoření
-
vhodně používá překladové i jiné slovníky v tištěné i elektronické podobě a umí přeložit přiměřený text
-
požádá o vysvětlení neznámého výrazu, o zopakování dotazu či sdělení nebo zpomalení tempa řeči
-
zaznamená písemně hlavní myšlenky a informace z vyslechnutého nebo přečteného textu, samostatně, popř. s pomocí slovníku a jiných jazykových příruček, zformuluje vlastní myšlenky ve formě krátkého sdělení, jednoduchého popisu, vyprávění, osobního dopisu a odpovědi na dopis, pozdravů, blahopřání
|
Odborná angličtina:
- volant, spojka, startér, zadní světlo, ruční brzda, zavazadlový prostor, svíčka, motor apod.
Gramatika:
- souhlásky a samohlásky
- přítomný čas průběhový
- tázací dovětky
|
Porucha, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vhodně aplikuje slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných komunikačních situací a tematických okruhů a vybranou základní odbornou slovní zásobu ze svého oboru
-
používá běžné gramatické prostředky a vzorce v rámci snadno předvídatelných situací
-
reaguje komunikativně správně v běžných životních situacích a v jednoduchých pracovních situacích v rozsahu aktivně osvojených jazykových prostředků, dokáže si vyžádat a podat jednoduchou informaci, sdělit své stanovisko
-
požádá o vysvětlení neznámého výrazu, o zopakování dotazu či sdělení nebo zpomalení tempa řeči
|
Odborná angličtina:
- značka, spotřeba
- kolik km najeto
- nejvyšší rychlost
- řidičský průkaz, autoškola apod.
- nehoda, pneumatika, pojistka, odtahová služba, kanystr benzínu apod.
- v autoopravně: brzdy, směrovka, spojka, brzdová světla, zapalování, reflektory apod. (modelová situace)
Gramatika:
- samohlásky ve slabikách
- způsobová slovesa
- předložky se zájmeny
|
Benzinová čerpací stanice, 7 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
vhodně používá překladové i jiné slovníky v tištěné i elektronické podobě a umí přeložit přiměřený text
-
reaguje komunikativně správně v běžných životních situacích a v jednoduchých pracovních situacích v rozsahu aktivně osvojených jazykových prostředků, dokáže si vyžádat a podat jednoduchou informaci, sdělit své stanovisko
-
požádá o vysvětlení neznámého výrazu, o zopakování dotazu či sdělení nebo zpomalení tempa řeči
-
vyjádří, jak se cítí, dokáže rozsáhleji popsat místo, lidi nebo zážitky ze svého prostředí
|
Odborná angličtina:
- pracovník stanice, hadice, nálevka, nádrž, kanystr, olej, tlak, mytí skel, pneumatiky apod. (modelová situace)
Gramatika:
- pořádek slov ve větě
- otázka a zápor v přítomném čase prostém
|
Dopravní nehoda, 8 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
zná základní společenské zvyklosti a sociokulturní specifika zemí daného jazyka ve srovnání se zvyklostmi v České republice, uplatňuje je vhodně v komunikaci a při řešení problémů i v jiných vyučovacích předmětech
-
vhodně aplikuje slovní zásobu včetně vybrané frazeologie v rozsahu daných komunikačních situací a tematických okruhů a vybranou základní odbornou slovní zásobu ze svého oboru
-
rozumí přiměřeným souvislým projevům a krátkým rozhovorům rodilých mluvčích pronášeným zřetelně spisovým jazykem i s obsahem několika snadno odhadnutelných výrazů
-
vyjádří, jak se cítí, dokáže rozsáhleji popsat místo, lidi nebo zážitky ze svého prostředí
|
Odborná angličtina:
- Jste zraněn?
- dopravní nehoda
- srážka, vina, sanitka, svědek, pojištění auta
- vzít do vleku, odtlačit apod.
Gramatika:
- přítomný čas prostý a průběhový
- číslovky 13-999
|
Dopravní značky, 7 vyučovacích hodin
výsledky vzdělávání | učivo |
-
má faktické znalosti především o základních geografických, demografických, hospodářských, politických, kulturních faktorech zemí dané jazykové oblasti včetně vybraných poznatků z oboru, a to v porovnání s reáliemi mateřské země a jazyka
-
zná základní společenské zvyklosti a sociokulturní specifika zemí daného jazyka ve srovnání se zvyklostmi v České republice, uplatňuje je vhodně v komunikaci a při řešení problémů i v jiných vyučovacích předmětech
-
vyjadřuje se ústně i písemně ke stanoveným tématům, pohotově a vhodně řeší každodenní snadno předvídatelnéřečové situace i jednoduché a typické situace týkající se pracovní činnosti
|
Odborná angličtina:
- dopravní značky: křižovatka, dej přednost v jízdě
- objížďka, práce na silnici, zákaz parkování apod.
Gramatika:
- dvojhlásky
- předložky v otázce
|
|