Střední škola technická a dopravní, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace
Učební osnovy
4. ročník
Elektrické stroje a přístroje
Transformátory II.Dotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- transformátory, význam a použití, popis transformátoru a princip činnosti, indukované napětí a převod transformátoru
|
Asynchronní stroje II.Dotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- točivé elektrické stroje, principy, rozdělení a provedení |
Synchronní stroje II.Dotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- rozdělení, význam a konstrukce synchronních strojů
|
Stejnosměrné stroje II.Dotace učebního bloku:
10
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- rozdělení, význam a konstrukce stejnosměrných strojů, využití elektrochemie |
Komutátorové motory na střídavý proud II.Dotace učebního bloku:
6
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- význam a rozdělení komutátorových strojů na střídavý proud |
Elektrické přístroje a zařízení II.Dotace učebního bloku:
14
Výsledky vzdělávání | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Žák:
|
- rozdělení elektrických přístrojů, základní pojmy a názvosloví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Člověk a životní prostředí - objasní správné postupy při likvidaci elektrických přístrojů a zařízení z ekologického hlediska |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- s porozuměním poslouchat mluvené projevy (např. výklad, přednášku, proslov aj.), pořizovat si poznámky
Kompetence k řešení problémů
- porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému, získat informace potřebné k řešení problému, navrhnout způsob řešení, popř. varianty řešení, a zdůvodnit jej, vyhodnotit a ověřit správnost zvoleného postupu a dosažené výsledky
Komunikativní kompetence
- vyjadřovat se přiměřeně k účelu jednání a komunikační situaci v projevech mluvených i psaných a vhodně se prezentovat
Občanské kompetence a kulturní povědomí
- chápat význam životního prostředí pro člověka a jednat v duchu udržitelného rozvoje
Odborné kompetence
Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci
- chápali bezpečnost práce jako nedílnou součást péče o zdraví své i spolupracovníků (i dalších osob vyskytujících se na pracovištích, např. klientů, zákazníků, návštěvníků) i jako součást řízení jakosti a jednu z podmínek získání či udržení certifikátu jakosti podle příslušných norem
Provádět montážní, diagnostické, opravárenské a údržbářské práce na elektrických a elektronických zařízeních a přístrojích
- řešili elektrické obvody, navrhovali a realizovali odpovídající náhradní zapojení těchto obvodů či zařízení, volili vhodné součástky
- rozlišovali druhy elektrických přístrojů a na základě diagnostikovaných hodnot prováděli jejich opravy
Číst a tvořit technickou dokumentaci, uplatňovat zásady normalizace a graficky komunikovat
- rozuměli různým způsobům technického zobrazování
- četli a vytvářeli elektrotechnická schémata, grafickou dokumentaci desek plošných spojů aj. produkty grafické technické komunikace používané v elektrotechnice