Pojetí vyučovacího předmětu
Obecné cíle vyučovacího předmětu
• zprostředkovat žákům matematické poznatky, které jsou potřebné v odborném a dalším vzdělávání i praktickém životě
• rozvíjet numerické dovednosti a návyky v návaznosti na základní školu
• orientovat se v matematickém textu a porozumět zadání matematické úlohy
• efektivně numericky počítat, používat a převádět běžně používané jednotky (délky, hmotnosti, času, objemu, povrchu, rovinného úhlu, rychlosti apod.)
• matematizovat jednoduché reálné situace, užívat matematický model a vyhodnotit výsledek řešení vzhledem k realitě
• umět vyhodnotit informace získané z různých zdrojů reálných situací - grafů, diagramů a tabulek
• správně se matematicky vyjadřovat
• zkoumat a řešit problémy
• podílet se na rozvoji logického myšlení.
Charakteristika učiva
• obsahově navazuje na učivo matematiky základní školy a zaměřuje se na rozšiřování poznatků ve vybraných okruzích učiva (číselné obory, mocniny a odmocniny, rovnice a nerovnice, funkce a stereometrie)
• z daných okruhů bude vycházet posílení logického myšlení a schopnost žáka reagovat na proměnlivé požadavky současnosti operativním způsobem.
Pojetí výuky
• vyučování probíhá ve třídě
• při výklady jsou používány vhodné modely a názorné pomůcky
• použití internetu při vlastní činnosti (stránky s matematickou tématikou)
• konzultace obtížných partií látky prostřednictvím e-mailu mezi žáky a pedagogem.
Hodnocení výsledků žáků
• dvakrát za pololetí žák vypracuje složitější písemnou práci
• každý měsíc jsou žákovi vědomosti prověřeny menší písemnou prací
• hodnocení známkou
• důraz bude kladen zejména na:
- numerické aplikace
- dovednosti řešit problémy
• dovednosti využívat informační technologie a pracovat s informacemi.
Přínos předmětu k rozvoji klíčových kompetencí a průřezových témat
• napomáhá k logickému řešení problému
• klade důraz na dovednost řešit problémy
• rozumí grafům, diagramům a tabulkám
• napomáhá využívat informační technologie a pracovat s informacemi.