- Napsal Karel Dušík, Ing.
- Kategorie: Projekt Posouváme hranice jazyků
- Zveřejněno: 10. červen 2021
Projekt je podporou realizace kurikulární reformy škol a školských zařízení. Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích a zlepšení čtenářské gramotnosti ve školách a školských zařízeních je financován Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Datum zahájení projektu: 1. 7. 2015
Datum ukončení projektu: 31. 12. 2015
Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název prioritní osy: 1 - Počáteční vzdělávání
Oblast podpory: 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání
Cíl: rozvoj vzdělanostní společnosti za účelem posílení konkurenceschopnosti ČR prostřednictvím modernizace systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání, jejich propojení do komplexního systému celoživotního učení a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji. Vzdělávání pedagogických pracovníku v oblasti cizích jazyků, čtenářské gramotnosti, absolvování odborných stáží pro pedagogy a jazykově vzdělávacího pobytu pro žáky.
Stručný popis projektu
Projekt je zaměřen na rozvoj oblastí, které se v rámci vzdělávání ukazují jako problematické. Jsou to oblasti čtenářské gramotnosti a cizích jazyků. Jednotlivé oblasti řeší klíčové aktivity následujících šablon:
- Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
- Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
- Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.
- Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.
Cílovou skupinou jsou žáci a studenti středních škol a pedagogové.
Příjemce: Střední škola technická a dopravní, Ostrava Vítkovice, příspěvková organizace.
Výstupy: zprávy z průběhu jednotlivých šablon a fotodokumentace.
Šablony a jejich využití
1. Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
- nákup knih v předepsaném rozsahu
- úprava ŠVP a TP vybraných ročníků v předmětu ČJL – zařazení čtenářských dílen do výuky
- akreditované školení z oblasti čtenářské gramotnosti s výstupem certifikátu
- zpracování zprávy o průběhu a zkušenostech s čtenářskou dílnou na závěr projektu
2. Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
- organizace zahraničního jazykového kurzu
- cestovní příkaz bude na formuláři s náležitostmi dle EU
- kurzu se účastní vyučující cizích jazyků, případně vyučující technických předmětů s pokročilou znalostí cizího jazyka
- místo: Irsko – Dublin
- termín: 17. 8. – 28. 8. 2015
- výstup po realizaci kurzu: certifikát účastníků, zpráva z jazykového kurzu, fotodokumentace
3. Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.
- organizace pobytu v zahraničí
- cestovní příkaz bude na formuláři s náležitostmi dle EU
- účastníci pobytu: za výběr pedagogů odpovídá ředitel školy
- země: Finsko
- termín: 26. 10. – 30. 10. 2015
- výstup po realizaci pobytu: zpráva z pobytu, fotodokumentace
4. Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky
- organizace pobytu v zahraničí
- délka pobytu - 5 dnů
- termín: 20. 9. – 26. 9. 2015
- místo, země – Oxford, Anglie
- účastníci pobytu: výběr studentů a žáků SŠTD, vyučující anglického jazyka
- výstup po realizaci pobytu: seznam účastníků, zpráva z pobytu, fotodokumentace