Přírodní vědy přispívají k hlubšímu pochopení přírodovědných jevů, pojmů, zákonů a formování žádoucích vztahů k přírodnímu prostředí. Učivo obsahuje vybraná témata z fyziky, chemie a ekologie a je určena studijním a učebním oborům SOŠ a SOU, ve kterých tyto předměty nejsou profilující, a které mají menší požadavky na fyzikální vzdělávání.
Přírodovědné vzdělávání směřuje k tomu, aby žák:
- uměl pozorovat, popsat a vysvětlit přírodní jevy,
- chápal funkci technických zařízení a přístrojů používaných v občanském životě,
- znal vlastnosti běžně používaných látek a jejich změny,
- uměl uplatnit získané přírodovědné poznatky v odborném vzdělávání, praxi i každodenním životě,
- byl schopen přispět k dodržování zásad udržitelného rozvoje v občanském životě i odborné praxi,
- znal základní ekologické souvislosti a postavení člověka v přírodě, dovedl vyhodnotit vliv činností člověka na složky životního prostředí a způsoby jeho ochrany,
- uměl vyhledat a interpretovat informace spojené s životním prostředím a zaujímat k nim stanoviska
Výuka je průběžně obohacována a prohlubována odbornými exkurzemi, besedami s odborníky, případně žákovskými projekty z přírodovědné oblasti. Součástí učiva je i výchova ke zdraví.
Používané učebnice
Učební obory:
- o Blažek, Fabini; Chemie pro studijní obory SOŠ a SOU nechemického zaměření, SPN 1999
- o Cibulka a spol.; Rostliny – obrazová encyklopedie rostlin celého světa, Knižní klub
- o časopis Odpady
Studijní obory:
- o Vacík, Barthová; Přehled středoškolské chemie, SPN 1999
- o Knotová, Lefnerová; Odmaturuj z biologie, Didaktis spol. s r.o.